برگزاری بزرگترین مراسم مذهبی مسیحیان و یهودیان در سراسر جهان

برگزاری بزرگترین مراسم مذهبی مسیحیان و یهودیان در سراسر جهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمعه قبل از عید پاک، روزی برای برگزاری یک از بزرگترین مراسم مذهبی در سراسر جهان است که کاتولیک ها، اوانجلیست ها، پروتستان ها و یهودیان آنرا گرامی می

آگهی

جمعه قبل از عید پاک، روزی برای برگزاری یک از بزرگترین مراسم مذهبی در سراسر جهان است که کاتولیک ها، اوانجلیست ها، پروتستان ها و یهودیان آنرا گرامی می دارند.

بمناسبت روز جمعه نیک یا آدینه مقدس که یادآور مصلوب شدن عیسی مسیح است، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در کلیسای سن پیتر واتیکان مراسم نیایش بجا آورد. این مراسم که بمناسبت بزرگداشت مصلوب شدن عیسی مسیح هر ساله برگزار می شود، یکی از معدود مناسکی است که پاپ به مواعظ فرد دیگری گوش می دهد.

در مراسم جمعه نیک که دو روز پیش از عید پاک برگزار می شود هزاران زائر مسیحی از سراسر جهان با راهپیمایی در خیابان ویادولوروسا در بیت المقدس – مسیری که به اعتقاد مسیحیان، عیسی صلیب بر دوش، آخرین قدم هایش را برداشته – مراسم مذهبی به جای می آورند.

همزمان با این مراسم، یهودیان سراسر جهان نیز عید فصح را در بیت المقدس جشن می گیرند. یهودیان این عید را بمناسبت آزاد شدن از یوغ بردگی در مصر باستان جشن می گیرند. همزمان با مراسم امسال، تدابیر امنیتی در اطراف بیت المقدس و بیت اللحم شدیدتر شده است. برای ارتدوکس ها و کلیسای ارمنی، عید پاک کمی دیرتر از راه می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ فرانچسکو پای ۱۲ زن و مرد زندانی را شستشو داد

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است