اعلام بازنشستگی لیوشیانگ قهرمان المپیکی چین

اعلام بازنشستگی لیوشیانگ قهرمان المپیکی چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لیو شیانگ دونده مطرح چینی و قهرمان دو صد و ده متر با مانع المپیک آتن که سابقه قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۷ را نیز در کارنامه خود دارد برای همیشه از دنیای

آگهی

لیو شیانگ دونده مطرح چینی و قهرمان دو صد و ده متر با مانع المپیک آتن که سابقه قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۷ را نیز در کارنامه خود دارد برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

این ورزشکار سی و دو ساله که تلاش کرد سالها با مصدومیت های پی در پی خود کناربیاید در نهایت اعلام کرد علیرغم میل باطنی چاره ای جز انتخاب این تصمیم نداشته است.

شیانگ که در کشورش از محبوبیت بالایی برخوردار است در مورد آینده خود هنوز تصمیمی نگرفته است : “قصد دارم کاری انجام دهم که در راستای توانایی های من باشد. نه هرکاری که نتوانم از عهده اش بربیایم. به هر حال امیدوارم به هر شکل نقشی در ارتقاء سطح ورزش نزد جوانان کشورم داشته باشم.”

او که در جریان بازیهای المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ از بخت های مسلم قهرمانی به شمار می رفت به دلیل رنج ناشی از مصدومیت در ناحیه آشیل پا در همان دور مقدماتی از رقابت های دو ۱۱۰ متر با مانع کناره گیری کرد.

این قهرمان چینی برای آخرین بار شانس خود را در المپیک ۲۰۱۲ لندن امتحان کرد اما علیرغم آمادگی مطلوب بر اثر برخورد با مانع، زمین خورد و از ناحیه پا به شدت آسیب دید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین

جام ملت‌های آسیا؛ صعود مقدرانه قطر و تاریخ‌سازی تاجیک‌ها