کنیا حساب مظنونان به حمایت مالی از الشباب را مسدود می کند

کنیا حساب مظنونان به حمایت مالی از الشباب را مسدود می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت کنیا حسابهای بانکی افراد حقیقی و حقوقی که مظنون به حمایت از گروه اسلامگرای الشباب باشد را مسدود خواهد کرد. این تصمیم دولت کنیا در راستای حمله

آگهی

دولت کنیا حسابهای بانکی افراد حقیقی و حقوقی که مظنون به حمایت از گروه اسلامگرای الشباب باشد را مسدود خواهد کرد. این تصمیم دولت کنیا در راستای حمله هفته گذشته مردان مسلح گروه الشباب به دانشگاه گاریسا و جان باختن ۱۴۸ نفر اتخاذ می شود.

همچنین دولت کنیا متعهد می شود تا صدهزار شیلینگ کنیایی معادل ۱۱۰۰ دلار به تک تک خانواده های قربانیان اهدا کند. این در حالیست که هنوز تشخیص هویت قربانیان حمله به دانشگاه گاریسا توسط نزدیکان کشته ها ادامه دارد.

پدر یکی از کسانی که فرزندش را در حمله گاریسا از دست داده است می گوید: “کار تروریستها رقت بار است چرا که فرزندم را به دانشگاه فرستادم امروز نعش او را تحویل می گیریم. سرمایه گذاری زیادی روی او کردیم از زمان کودکی، تا دبیرستان و دانشگاه. حتی برادرش را بخاطر این پسرم رها کردم و امروز مرده اش را تحویل می گیرم.”

کشتار دانشگاه گاریسا کنیا را در شوک فروبرده و به جز سه روز عزای عمومی بسیاری در این کشور علیه شبه نظامیان اسلام گرای الشباب تظاهرات کرده اند و خیابانهای نایروبی در دو روز گذشته میزبان بسیاری از معترضان به حمله مردان مسلح الشباب بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از نایروبی؛ در روز ورود ابراهیم رئیسی به کنیا ۶ نفر در اعتراضات کشته شدند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند