سیپراس در سفر به مسکو بدنبال کمک به اقتصاد یونان یا فشار بر اروپا؟

سیپراس در سفر به مسکو بدنبال کمک به اقتصاد یونان یا فشار بر اروپا؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیدار الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان از مسکو طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شک و تردیدهایی را نسبت به مناسبات میان یونان و اتحادیه اروپا برانگیخته است،

آگهی

دیدار الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان از مسکو طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شک و تردیدهایی را نسبت به مناسبات میان یونان و اتحادیه اروپا برانگیخته است، بویژه که این دیدار در گرماگرم مذاکرات آتن با بستانکاران اروپایی، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول و با چشم اندازی نه چندان روشن بر سر مهلت بازپرداخت بدهی های این کشور صورت می گیرد.

گفتگوهای آتی نخست وزیر یونان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در رسانه های مسکو با گمانه زنی هایی همراه بوده است. توافق احتمالی در مورد تضمین وام های آتن، تخفیف در قیمت گاز و خروج یونان از تحریم های مسکو علیه اروپا در زمینه میوه و سبزیجات می تواند از وابستگی اقتصادی یونان به اتحادیه اروپا بکاهد و آن را به روسیه نزدیکتر کند.

جورج زوگوپولوس، تحلیلگر سیاسی در بنیاد سیاست خارجی و اروپایی هلنیک این سفر را به مثابه اهرم فشاری بر اتحادیه اروپا تلقی می کند و می گوید: «یونان درپی تحریک اتحادیه اروپا نیست، اما احتمالا مایل است تا با هدف تضمین مالی اقتصاد کشور از طریق نشان دادن دیگر انتخابهای جایگزین، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد.»

سفر نخست وزیر چپگرای یونان به روسیه با اقبال بسیاری از مردم روبرو شده است. یکی از کارکنان بخش حمل و نقل می گوید: «فکر می کنم آنچه نخست وزیر انجام می دهد درست است. او باید از آتلانتیک فراتر رفته و به چین، روسیه و دیگر کشورها نظر داشته باشد. وقتی خانم مرکل یا دیگر نخست وزیران چنین می کنند ما هیچ اظهارنظری در این باره نمی کنیم. این همان سیاست چندجانبه است.»

آتن در ارتباط با سفر آقای سیپراس به مسکو ادعا می کند که یونان همزمان موضوعات مختلف را مد نظر قرار می دهد. از یکسو در جستجوی حل بحران مالی این کشور در چارچوب اتحادیه اروپاست و از سوی دیگر به توسعه روابطش در خارج از این اتحادیه توجه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد