سازمان ملل: باید راههای قانونی ورود سوری ها به اروپا هموار شود

سازمان ملل: باید راههای قانونی ورود سوری ها به اروپا هموار شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می گوید که کشورهای اروپایی باید سیاستهای پناهندگی خود را درباره پناهجویان سوری اصلاح کنند و راه را برای ورود امن و قانونی آنها به اروپا هموار سازند.

آگهی

جنگ در سوریه و عراق موجب افزایش تعداد متقاضیان پناهندگی در کشورهای اروپایی شده است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواهان باز شدن بیشتر درهای کشورهای غربی بر روی متقاضیان پناهندگی است.

آنتونیو گوترش، مامور ارشد کمیساریای عالی پناهندگان گفت: «مهم است که اروپا کمک بیشتری به سوری ها کند تا آنها این بخت را داشته باشند که در امنیت به اروپا بیایند. این به معنی پذیرش بشردوستانه و کمک به اسکان آنها است. تسهیل صدور روادید در نقاط مختلف و برنامه منصفانه کمک به حفظ یکپارچگی خانواده ها هم باید مدنظر باشد. باید راه های قانونی و امن ورود سوری ها به اروپا هموار شود تا دیگر قاچاقچیان قدرت مانور چندانی نداشته باشند.»

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا، که برای یک سفر ۲ روزه به ترکیه رفته است روز پنجشنبه از اردوگاه پناهندگان سوری در شهر مرزی کیلیس بازدید کرد. او درباره این بازدید اظهار داشت: «وقتی می بینم که چگونه در آلمان و بقیه کشورهای اروپایی درباره موضوع پناهندگان می اندیشند بیش از هر چیز دیگری شرمسار می شوم. وقتی می بینم ۳۰ هزار یا ۴۰ هزار پناهنده به کشوری با جمعیت ۸۲ میلیون نفر می آیند. در این شهر ۱۰۰ هزار نفری ۱۲۰ هزار پناهجو زندگی می کند. وقتی می بینم به چه شکل پذیرای آنها شدند، کلاهم را به احترامشان بر می دارم.»

کشورهای لبنان، ترکیه، اردن و عراق پذیرای کم و بیش ۴ میلیون آواره سوری هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت اسپانیا پس از رای دادگاه علیه قرنطینه مادرید، وضعیت اضطراری اعلام کرد

طرح گشایش اقتصادی در دست‌انداز؛ نوسان صعودی دلار به بازار تهران بازگشت

بیشتر افراد آزمایش شده در برگامو ایتالیا پادتن کرونا دارند