دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کوبا در اجلاس پاناما

دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کوبا در اجلاس پاناما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رائول کاسترو و باراک اوباما، رهبران کوبا و آمریکا برای اولین بار پس از حدود شصت سال یعنی از سال 1956 میلادی در حاشیه اجلاس سران قاره آمریکا در پاناما

آگهی

رائول کاسترو و باراک اوباما، رهبران کوبا و آمریکا برای اولین بار پس از حدود شصت سال یعنی از سال 1956 میلادی در حاشیه اجلاس سران قاره آمریکا در پاناما با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بنابر گزارشها در این دیدار باراک اوباما از همتای کوبایی خود بخاطر “ذهن باز” او تشکر کرده و تاکید کرده که دو کشور در حال حرکت به سمت آینده هستند.

رائول کاسترو، با ایراد سخنانی در این اجلاس، ضمن استقبال از تصمیم احتمالی آمریکا برای برداشته شدن این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم، گفت: “من دید مثبتی به اظهاراتی که اخیرا مبنی بر برداشتن کوبا از لیست کشورهای حامی تروریسم بیان شده دارم. ما هرگز نمی بایست در این لیست قرار می گرفتیم.”

باراک اوباما هم با ایراد سخنانی، ضمن اذعان به این که در بخشهایی از تاریخ آمریکا اصول و ایده آلهای این کشور در نظر گرفته نشده، گفت: “من اولین کسی هستم که اذعان می کنم نگرانیهای آمریکا در زمینه حقوق بشر همواره ثابت نبوده است.من قطعا آگاهم که در بخشهایی از تاریخ ما ایده آلها و اصولی که کشور ما بر آن بنا نهاده شده در نظر گرفته نشده است. آمریکا هرگز ادعا نکرده که بی نقص بوده . ما ادعا می کنیم که آماده تغییر هستیم.”

همزمان رییس جمهور آمریکا از آمادگی این کشور برای بازگشایی سفارتخانه اش در هاوانا خبر داده اما آقای کاسترو تصریح کرده که دو کشور برای عادی سازی روابط خود می بایست صبور باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسای جمهوری آمریکا و کوبا امشب در پاناما با یکدیگر گفتگو می کنند

مرور کوتاهی بر روابط کوبا و آمریکا

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت