مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک به خروج غیرنظامیان از اردوگاه یرموک شد

مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک به خروج غیرنظامیان از اردوگاه یرموک شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پیِر کراهنبول» رییس آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین از دولت سوریه خواست امکان خروج غیرنظامیان از اردوگاه یرموک در حومه دمشق فراهم

آگهی

«پیِر کراهنبول» رییس آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین از دولت سوریه خواست امکان خروج غیرنظامیان از اردوگاه یرموک در حومه دمشق فراهم شود.

از حدود دو هفته پیش، حمله گروه موسوم به «دولت اسلامی» به این اردوگاه، هزاران تن از ساکنان عمدتا فلسطینی نشین آن را با وضعیت بسیار دشواری روبرو کرده است.

آقای کراهنبول که روز یکشنبه با شماری از آوارگان اردوگاه یرموک دیدار کرد وعده کمک رسانی به آنها را داد و گفت: «ما بسیار نگران پناهندگان و افراد غیرنظامی هستیم که در یرموک هستند. بسیار مصمم هستیم که به کسانی که بطور موقت اردوگاه را ترک کرده و به جای دیگری پناه برده اند کمک کنیم. همچنین به نیازهای مناطق یلدا و بابیلا هم توجه خواهیم داشت.»

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه وضعیت اردوگاه یروموک را شبیه «اردوگاههای مرگ» توصیف کرد و تعداد ساکنان آن را هجده هزار نفر تخمین زد.

یک زن ساکن اردوگاه یرموک گفت: «ما مردم اردوگاه پناهندگان یرموک، غیرنظامی هستیم. ما کودک و بیمار داریم. هیچ دارو و درمانی در اینجا نیست، هیچ چیز نداریم. آب و غذا نداریم. از آنها بخواهید یک راه برای ما باز کنند. به غذا و آب نوشیدنی نیاز داریم. اجازه دهند به ما کمک و مواد غذایی برسد.»

تصاویر ویدیویی که بر روی سایت های اجتماعی منتشر شده است میزان گسترده تخريب در اردوگاه یروموک را نشان می دهد.

این اردوگاه پیش از آغاز درگیری ها در سوریه، اقامتگاه بیش از یکصد و پنجاه هزار پناهنده فلسطینی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

چهار کشور دیگر اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین «در زمان مقتضی» اعلام آمادگی کردند

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند