برزیلی های خشمگین در اعتراضاتی گسترده خواستار استیضاح دیلما روسف شدند

برزیلی های خشمگین در اعتراضاتی گسترده خواستار استیضاح دیلما روسف شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معترضان در برزیل خواستار استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور شدند. رسوایی اخیر فساد در شرکت نفتی «پتروبراس» برزیلی های خشمگین را به خیابان ها

آگهی

معترضان در برزیل خواستار استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور شدند.

رسوایی اخیر فساد در شرکت نفتی «پتروبراس» برزیلی های خشمگین را به خیابان ها کشاند.

این، دومین تجمع گسترده در شهرهای مهم برزیل از جمله ریو دوژانیرو و برزیلاوا طی یک ماه گذشته و در اعتراض به فساد دولتی، نابسامانی خدمات عمومی و جرم و جنایت است و شرکت کنندگان در آن به کناره گیری رئیس جمهور از مقامش امید بسته اند.

یکی از معترضان گفت: «دیلما از زمان لولا بر سر کار است و این یعنی که کنترل پتروبراس در اختیار او بوده قبل از آنکه رئیس جمهور شود. لولا و او می دانند که موضوع به کجا ختم می شود.»

دیگری افزود: «اگر برزیل به فساد پایان دهد این کشور به بهترین جا برای زندگی در دنیا تبدیل خواهد شد. دولتمردان فاسد در حال حاضر بیشتر پولشان را در خارج از کشور سرمایه گذاری می کنند.»

نتیجه تحقیقات در خصوص پرونده پترو براس از دست داشتن ده ها چهره سیاسی حکایت دارد که بیشترشان وابسته به حزب حاکم کارگر هستند.

به گفته امیلیانو گانلا، خبرنگار یورونیوز در ریو دوژانیرو، «این اعتراضات قرار است ادامه پیدا کند. تجمع بعدی در ماه مه برگزار می شود و فشارها بر دولت همزمان با تشدید وخامت اوضاع فزونی می گیرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد