کمیسیون اروپا: گوگل از موقعیت خود سوءاستفاده می کند

کمیسیون اروپا: گوگل از موقعیت خود سوءاستفاده می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا بیانیه ای را صادر کرد که در آن گوگل به سوءاستفاده از موقعیت خود در جستجوی اینترنتی در منطقه اقتصادی اروپا متهم شده است. بر اساس این

آگهی

کمیسیون اروپا بیانیه ای را صادر کرد که در آن گوگل به سوءاستفاده از موقعیت خود در جستجوی اینترنتی در منطقه اقتصادی اروپا متهم شده است. بر اساس این بیانیه گوگل حقوق رقیبان خود را نقض می کند.

گوگل از سال ۲۰۰۲ میلادی، امکان خرید مقایسه ای آنلاین را برای کاربران فراهم کرده است. در این رابطه کاربران می توانند کالاهای گوناگون را با قیاس بهای آن، از فروشندگان متفاوت تهیه کنند.

مارگارت وستاگر، سیاستمدار دانمارکی و عضو کمیسیون اروپا می گوید: «تحقیقات اولیه کمیسیون صورت گرفته و امروز نیز تحقیقی عمیق تر و رسمی درباره سیستم عامل اندروید، اپ ها و خدمات گوگل در دست است. هدف من اطمینان یافتن از آن است که مصرف کنندگان و شرکت های نوآور بتوانند از محیطی رقابتی در اروپا بهرمند باشند.»

گوگل به عنوان مشهورترین موتور جستجوی اینترنتی در اروپا متهم است که از سال ۲۰۰۸ میلادی در صفحات نتیجه جستجوهای اینترنتی، به محصولات مورد نظر خود اولویت می دهد. تحقیقات کمیسیون اروپا از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و در صورت اثبات تخلف گوگل، این شرکت آمریکایی می تواند به پرداخت جریمه محکوم شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش های گوگل؛ از دیروز تا امروز

قطعنامه پارلمان اروپا در مورد موتورهای جستجو

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟