مستندی درباره گروه راک «پلیس»

مستندی درباره گروه راک «پلیس»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مستند «تاب ندارم از دستت بدهم: جان به دربردن گروه پلیس»، فیلمی درباره گروه راک “پلیس” است. اندی سامرز، درامر و گیتاریست این گروه بریتانییایی، این

آگهی

مستند «تاب ندارم از دستت بدهم: جان به دربردن گروه پلیس»، فیلمی درباره گروه راک “پلیس” است. اندی سامرز، درامر و گیتاریست این گروه بریتانییایی، این مستند را ساخته است.

فیلم مروری است بر فعالیت های گروه، از زمان آشنایی تصادفی سامرز با استینگ و استورات کوپلند تا تور کنسرت هایی که در سال ۲۰۰۷ به مناسبت سی سالگی “پلیس” برگزار شد. سامرز دراین مستند، با عکس های بی پرده، تاریخ اوج شهرت گروه و از هم پاشیدن آن در اوج محبوبیت، طی دهه هشتاد میلادی را نیز به تصویر کشیده است.

گروه “پلیس” در پایان دهه ۷۰ میلادی، همزمان با یک دوره پرآشوب تاریخ موسیقی، در لندن شکل گرفت. اندی سامرز درباره شکل گیری گروه می گوید: «ما کارمان را بعنوان یک گروه پانک شروع کردیم. این مسئله در روزهای اول بر استوارت خیلی تاثیر داشت، چون آن موقع در لندن، تب پانک همه را گرفته بود. کسی که پانک نبود، اساسا جایی نداشت. مجبور بودید پانک باشید. خیلی ها همان موقع، بر همین اساس سبکشان را تغییر دادند. اما گروه ما یک گروه پانک واقعی نبود.»

از نظر اندی سامرز، ترکیب مهارت اعضا در نوازندگی و صدای فوق العاده استینگ، باعث شهرت و موفقیت “پلیس” شده است اما وی می گوید محبوبیت و شهرت گروه باعث شد، اعضا بیش از حد احساس غرور و تکبر کنند.

وی می افزاید: «از آلبوم سوم به بعد، هر سه ما حس کردیم که ستارگان پاپ هستیم. از خودمان راضی بودیم رسانه ها خیلی به ما توجه می کردند و اثراتش احتمالا در استودیوی ضبط، مشهود بود. هم سه آدم مستقل بودیم، هم گروه موسیقی “پلیس”. یک روحیه کار تیمی داشتیم که خیلی خوب بود. از همدیگر دفاع می کردیم و متحد بودیم.»

سامرز فیلم را براساس کتاب خاطرات شخصی اش به نام “قطار بعدی” ساخته است که در سال ۲۰۰۶ منتشرشد. دی وی دی مستند «تاب ندارم از دستت بدهم: جان به دربردن گروه پلیس» هم اکنون در ایالات متحده وارد بازار شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد