چشم و گوش پهپادهای شکاری آمریکا پایگاه رامشتاین آلمان است

چشم و گوش پهپادهای شکاری آمریکا پایگاه رامشتاین آلمان است
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پایگاه نظامی «رامشتاین» آلمان کانون عملیات و رلۀ هدایت پهپادهای شکاری آمریکاست. این ادعای وب سایت «اینترسپت» و مجله «اشپیگل» بر یک سند فوق سری استوار

آگهی

پایگاه نظامی «رامشتاین» آلمان کانون عملیات و رلۀ هدایت پهپادهای شکاری آمریکاست. این ادعای وب سایت «اینترسپت» و مجله «اشپیگل» بر یک سند فوق سری استوار است که اینترسپت و اشپیگل می گویند به آن دست یافته اند.

تقریبا تمام حملات پهپادهای شکاری آمریکا از طریق پایگاه رامشتاین عملی می شود و بدون رله سیگنال ماهواره ها در این مرکز، عملیات پهپادهای شکاری آمریکا ممکن نیست.

پایگاه هوایی رامشتاین با ۱۶ هزار پرسنل، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خارج از این کشور و همچنین چشم و گوش و مغز پهپادهای شکاری برای سازمان سیا و ارتش آمریکاست.

فرمان شلیک به پهپادهایی که بر فراز سومالی، یمن، افغانستان، پاکستان و یا دیگر کشورها به پرواز در می آیند بدون سیگنالهای دریافتی و ارسالی در پایگاه رامشتاین ممکن نیست.

گروه های حامی حقوق بشر و نیز سیاستمداران مخالف دولت آلمان از مدتها پیش به نقش مستقیمی که پایگاه رامشتاین در هدایت پهپادهای آمریکایی داشت مظنون شده بودند و از دولت می خواستند تا اجازه رله و هدایت پهپادها از خاک آلمان به آمریکا داده نشود.

اروپا منتقد حملات پهپادهای شکاری آمریکاست. مقامات آلمانی و آمریکایی تاکنون از پاسخ مستقیم به سوالاتی در خصوص نقش پایگاه رامشتاین در رله و هدایت پهپادهای شکاری طفره رفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید