رای مردم فنلاند به تغییر و پایان دادن به رکود اقتصادی

رای مردم فنلاند به تغییر و پایان دادن به رکود اقتصادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهار میلیون رای دهنده فنلاندی با هدف پایان دادن به رکود اقتصادی سه ساله و انجام تغییرات، روز یکشنبه به پای صندوق های رای خواهند رفت. بنا بر نظرسنجی

آگهی

چهار میلیون رای دهنده فنلاندی با هدف پایان دادن به رکود اقتصادی سه ساله و انجام تغییرات، روز یکشنبه به پای صندوق های رای خواهند رفت.

بنا بر نظرسنجی ها، آنها الکساندر استوب، نخست وزیر محافظه کار کنونی این کشور از حزب راست میانه را که از سال ۲۰۱۱ میلادی بر سر کار است، تغییر خواهند داد و احتمالا «یوها سیپیلا» از حزب «مرکز» را که ۲۴ درصد رای دهندگان حامی او بوده اند، انتخاب خواهند کرد.

طی سه سال اخیر به دلیل رکود اقتصادی، نرخ بیکاری در فنلاند به رقم ۱۷ درصد رسیده، رقمی که طی ۱۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

تنها در تابستان گذشته، پس از آنکه بخش تولید تلفن همراه نوکیا به مالکیت شرکت مایکروسافت درآمد، پانصد نفر از فنلاندیهای شاغل در این شرکت بیکار شدند.

کارشناسان معتقدند در صورت ادامه وضعیت موجود، ضعیفترین اقتصاد منطقه یورو در سال جاری نه یونان و پرتغال، بلکه فنلاند خواهد بود.

آقای سیپیلا، کارآفرین سابق که از مخالفان اجرای سیاست ریاضت اقتصادی نیز هست، اعلام کرده که کسری بودجه این کشور را مهار خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در فنلاند یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت

ذخیره انرژی باد و خورشید در بزرگترین باتری شنی جهان

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از هجوم پناهجویان از روسیه نیروی مرزی به فنلاند اعزام می‌کند