یک تحلیلگر: ترکیه سیاست هایش را به بخش شمالی قبرس دیکته می کند

یک تحلیلگر: ترکیه سیاست هایش را به بخش شمالی قبرس دیکته می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتخابات بخش ترک نشین قبرس روز یکشنبه برگزار شد. خبرنگار یورونیوز که به بخش یونانی نشین رفته درباره واکنش ساکنان آنجا به این انتخابات می گوید

آگهی

انتخابات بخش ترک نشین قبرس روز یکشنبه برگزار شد.

خبرنگار یورونیوز که به بخش یونانی نشین رفته درباره واکنش ساکنان آنجا به این انتخابات می گوید: «ساکنان بخش یونانی نشین قبرس با علاقه انتخابات بخش ترک نشین را دنبال می کنند. پیروزی تندروها ممکن است روند سیاسی که شاید روزی منجر به اتحاد تمام جزیره شود را با شکست روبرو کند.»

ساکنان بخش یونانی قبرس امیدوارند که این انتخابات با پیروزی نامزد میانه رو همراه باشد. کسی که بتواند موانع اتحاد دو بخش را از پیش رو بردارد.

لارکوس لارکو، مدیر آژانس خبری قبرس به خبرنگار یورونیوز گفت: «مساله اصلی برای هر دو قسمت یونانی و ترک نشین قبرس، داشتن یک نگاه جدید و یک نقشه جدید است که بتواند راه حل نهایی مشکلات قبرس باشد تا بتوانیم به عنوان یک جامعه یکپارچه در اتحادیه اروپا حضور داشته باشیم.»

یک تحلیلگر سیاسی درباره نقش ترکیه می گوید: «مشکل اساسی این است که ترکیه به دیکته کردن سیاست ها و نقشه های استراتژیک خود ادامه خواهد داد. فارغ از اینکه کدام یک از نامزدها رئیس بخش ترک نشین قبرس شود.»

از سال ۱۹۷۴ میلادی و استقرار نیروهای نظامی ترکیه در قبرس، این جزیره به دو قسمت ترک نشین در شمال و یونانی نشین در جنوب تقسیم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات بخش شمالی قبرس به دور دوم کشیده شد

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد