تلاش جاکوب زوما در اطمینان دهی به مهاجران درباره مقابله با بیگانه ستیزی

تلاش جاکوب زوما در اطمینان دهی به مهاجران درباره مقابله با بیگانه ستیزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیگانه ستیزی و درگیریهای خونینی که از سه هفته پیش در آفریقای جنوبی آغاز شده تاکنون دست کم شش کشته و ۵ هزار آواره برجای گذاشته است. بسیاری از مهاجران

آگهی

بیگانه ستیزی و درگیریهای خونینی که از سه هفته پیش در آفریقای جنوبی آغاز شده تاکنون دست کم شش کشته و ۵ هزار آواره برجای گذاشته است. بسیاری از مهاجران از ناکارآمدی پلیس برای حفاظت از آنها در قبال مهاجمان گله مند بودند و اکنون قصد ترک این کشور را دارند.

با ادامه خشونتها جاکوب زوما، رییس جمهوری این کشور سفرش را به اندونزی لغو کرد. او در اردوگاهی که خارجی های رانده شده از دوربان در آنجا پناه گرفته بودند، حاضر شد تا به آنها اطمینان دهد آفریقای جنوبی برای پایان دادن به وضعیت موجود اقدام خواهد کرد.

او به خارجیانی که قصد ترک این کشور را داشتند، گفت: «کسانیکه می خواهند به خانه هایشان برگردند باید بدانند که هنگامیکه همه چیز را مرتب کردیم و هنگامیکه خشونتها را متوقف کردیم، از آمدن آنها همچنان استقبال خواهیم کرد.»

انجمنهای غیردولتی مهاجران نیز از مقامات آفریقای جنوبی خواسته اند با استفاده از ارتش، مانع از گسترش ناآرامی ها و کشتار خارجی ها شوند.

فشارهای دیپلماتیک نیز بر این کشور افزایش یافته تا از بروز حوادث خونینی مانند آنچه در سال ۲۰۰۸ میلادی روی داد، جلوگیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمایت آفریقای جنوبی از فلسطینی‌ها چگونه با پرونده نسل‌کشی در این کشور عجین شده است؟

«مردم» در یکی از خشن‌ترین شهرک‌های آفریقای جنوبی هفت جوان را زنده‌زنده سوزاندند

دونده المپیک یک دهه پس از قتل دوست دخترش حکم آزادی مشروط گرفت