ناخدای کشتی واژگون شده مهاجران به قتل شبه عمد متهم شد

ناخدای کشتی واژگون شده مهاجران به قتل شبه عمد متهم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناخدای یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی که بیش از 800 تن از سرنشینان آن در مسیر جنوب ایتالیا و در آب های دریای مدیترانه جان باختند، بازداشت و به قتل

آگهی

ناخدای یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی که بیش از 800 تن از سرنشینان آن در مسیر جنوب ایتالیا و در آب های دریای مدیترانه جان باختند، بازداشت و به قتل شبه عمد متهم شد.

علاوه بر وی، ناخدای دوم این کشتی نیز به اتهام قاچاق انسان در بازداشت به سر می برد. شمار جان باختگان حادثه یکشنبه شب در سواحل لیبی بین 800 تا 950 تخمین زده می شود. در این میان تنها 27 تن نجات یافته و روز دوشنبه به بندر سیسیل منتقل شدند.

روکو لیگوری، دادستان این پرونده در ایتالیا به خبرنگاران گفت: «ما حکم جلب دو تن، ناخدای کشتی واژگون شده و یکی از خدمه را به اتهام قاچاق صادر کردیم؛ هر دو به مهاجرت غیرقانونی متهم هستند. ناخدا علاوه بر این به واژگون ساختن غیرعمد و نیز قتل متعدد شبه عمد متهم است.»

هر دو فرد بازداشت شده در میان 27 جان به در برده این حادثه بوده اند. در میان غرق شدگان، شماری از اتباع سوریه نیز حضور داشتند.

با افزایش درگیری و نیز وضعیت نابسامان اجتماعی و اقتصادی در لیبی و دیگر کشورهای شمال آفریقا، روند مهاجرت غیرقانونی به اروپا افزایش یافته است. اتحادیه اروپا تدابیری را برای حل بحران مهاجرت غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه در نظر گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه

اروپا با موج مهاجران مدیترانه ای چه خواهد کرد؟