تا توافق راه درازی باقی است

تا توافق راه درازی باقی است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس هیئت وزیران دارایی منطقه یورو می گوید هنوز اختلاف نظرات بسیاری وجود دارد که تنها با حل آنها یونان قادر به دریافت بخش دیگری از کمکهای مالی اروپا خواهد شد.

آگهی

علیرغم چهره های باز وزرای دارایی منطقه یورو، فشار بر یونان (برای بازپرداخت دیون بین المللی اش) افزایش می یابد. یرون دی سی بلوم، رئیس هیئت وزیران دارایی منطقه یورو می گوید هنوز اختلاف نظرات بسیاری وجود دارد که تنها با حل آنها یونان قادر به دریافت بخش دیگری از کمکهای مالی اروپا خواهد شد.

آقای دی سی بلوم گفت: “ما دو ماه پیش به توافق رسیدیم و امیدوار بودیم با دریافت نتیجه مثبت بتوانیم تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنیم، اما هنوز تا آن نقطه راه درازی باقی است. بنابراین، بله، مذاکرات حساس و موید فوری بودن اوضاع بود.”

در مجموع، جو حاکم بر کنفرانس ریگا سنگین و پیام آن روشن بود: عجله کنید!

یه گفته یک منبع اتحادیه اروپا در سالن مذاکرات، تنها یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان بوده است که در مخالفت با سایرین اصرار داشته پیشرفتهای مهمی در دو ماه گذشته صورت گرفته است. سایر شرکت کنندگان می گفته اند که تنها در چند روز گذشته گامهایی بسوی جلو برداشته شده است.

آقای واروفاکیس در توجیه کمبود وجه رایج در یونان گفت: “با نگاه به دو هفته گذشته می بینیم که توافقهای بسیاری حاصل شده است. هنوز به توافق کامل نرسیده ایم وگرنه اعلام می گردیم که همه چیز بر وفق مراد است. اما اطمینان داریم که به آن نقطه خواهیم رسید.”

آقای دی سی بلوم گفته است پیش از یک اجلاس فوق العاده دیگر، باید روند اصلاحات تسریع شده و نهاد های وام دهنده آنرا تایید کنند.

گزارشگر یورونیوز در ریگا می گوید: یانیس واروفاکیس در میان سایر وزرای دارایی کنفرانس در انزوا قرار گرفته و به گفته منابع اتحادیه اروپا، جو حاکم بر مذاکرات سنگین بود. توافق بر سر از سر گیری مذاکرات تنها چند روز پیش صورت گرفت. مذاکرات آتی در روز یازدهم مه در بروکسل انجام خواهد شد. در این میان یونان سخت با کمبود وجه دست بگریبان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود