از راننده افسانه ای رالی تا موتور سوار قدر ایتالیایی در «سرعت»

از راننده افسانه ای رالی تا موتور سوار قدر ایتالیایی در «سرعت»
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میکی بیازیون، راننده افسانه ای رالی میکی بیازیون ایتالیایی راننده افسانه ای رالی در دهه ۸۰ میلادی عناوین قهرمانی در ایتالیا و دنیا را به خود اختصاص

آگهی

میکی بیازیون، راننده افسانه ای رالی

میکی بیازیون ایتالیایی راننده افسانه ای رالی در دهه ۸۰ میلادی عناوین قهرمانی در ایتالیا و دنیا را به خود اختصاص داده بود. اولین مقام جهانی وی به مسابقات رالی آرژانتین در سال ۱۹۸۶ بر می گردد. وی در سال ۱۹۸۶ زمانی که اولین مسابقه جهانی رالی خود را برگزار کرد هدایت یک خودروی لانچیا دلتا را برعهده داشت.

این راننده که به میکی شهرت داشت در مسابقات رالی یونان به مقام نایب قهرمانی رسید و توجه همگان را به خود جلب کرد. وی در رقابتهای رالی نیوزیلند به رده سوم رسید. اما بر روی پیستهای کشور آرژانتین بود که میکی اوج گیری خود را آغاز کرد.

میکی بیازیون در سالهای ۱۹۸۸ و ۸۹ با خودروی لانچیا دلتا به مقام قهرمانی رالی دنیا دست یافت.

والنتینو روسی بار دیگر حریف قدری خواهد بود

والنتینو روسی موتورسوار مشهور ایتالیایی در رشته موتو جی پی پس از دو پیروزی در فصل جاری اکنون رقیب جدی برای سایر مدعیان این رشته بشمار می رود.

این موتور سوار ۳۶ ساله با روند فعلی می تواند هشتمین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات موتو جی پی بدست آورد.

آخرین باری که ولانتینو روسی، به مقام قهرمانی مسابقات جایزه بزرگ موتو جی پی دست یافت سال ۲۰۰۹ بود. اما سال ۲۰۱۵ می تواند بار دیگر سالی موفقیت آمیز برای این موتور سوار باشد.

روسی با موتور یاماهای خود اولین جایزه بزرگ فصل را بر روی پیست قطر با موفقیت آغاز کرد. وی در ماه آوریل در مسابقات جایزه بزرگ آمریکا بر روی سکوی سوم قرار گرفت.

اما ۱۹ آوریل در جریان مسابقات جایزه بزرگ آرژانتین درست زمانی که همه تصور می کردند مارک مارکز اسپانیایی فاتح این رقابت باشد روسی در آخرین دور مسابقه وی را پشت سر گذاشت و به مقام اول دست یافت.

ولانتینو روسی معروف به دکتر در حال حاضر با ۶۶ امتیاز در صدر جدول رده بندی کلی این فصل قرار دارد. مارک مارکز با ۳۶ امتیاز ردیف چهارم را به خود اختصاص داده است.

مسابقات رالی آرژانتین

کریس مکه نام فاتح مسابقات رالی آرژانتین است. وی با اتومبیل سیتروئن دی اس ۳ اولین موفقیت را پس از سال ۲۰۱۳ به این کارخانه بخشید. مدز اوستبرگ، راننده نروژی تیم سیتروئن نیز به مقام نایب قهرمانی رسید.

این اولین پیروزی کریس مکه راننده ۳۵ ساله اهل ایرلند شمالی محسوب می شود. وی سال گذشته به تیم سیتروئن پیوست. با این موفقیت سیتروئن نوار پیروزیهای دو ساله تیم فولکس واگن را قطع کرد.

رالی آرژانتین صحنه خرابی خودروها، خروج آنها از جاده و تصادف نیز بود. برخورد آندرئاس میکلسن از تیم فولکس واگن و تیری نوویل از تیم هیوندای با دیواره های جاده از جمله این حوادث بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها