زمین لرزه نپال؛ کوهنوردان و دختران فوتبالیست ایرانی آسیبی ندیده اند

زمین لرزه نپال؛ کوهنوردان و دختران فوتبالیست ایرانی آسیبی ندیده اند
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زمین لرزۀ هفت و هشت دهم ریشتری روز شنبه در کاتماندو، پایتخت نپال و حومه آن ساختمانهای مسکونی و چندین بنای تاریخی را ویران کرده و بیش از ۳۷۰۰ کشته و

آگهی

زمین لرزۀ هفت و هشت دهم ریشتری روز شنبه در کاتماندو، پایتخت نپال و حومه آن ساختمانهای مسکونی و چندین بنای تاریخی را ویران کرده و بیش از ۳۷۰۰ کشته و ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

امدادگران ساعت به ساعت اجساد دیگری از زیر آوار بیرون می کشند و بیم این می رود که تلفات جانی ناشی از زلزله ای که در تاریخ هشتاد سال اخیر نپال بی سابقه خوانده می شود، افزایش یابد.

هری کومار از بنیاد بین المللی «جئوهزاردز» که در زمینه کاهش خطرات و صدمات ناشی از بلایای طبیعی فعالیت می کند می گوید: «بخاطر شنی بودن خاک درۀ کاتماندو تعداد مرگ و میر ناشی از چنین زلزلۀ شدیدی قاعدتا باید بیش از آمار موجود می بود. به هر حال آمار و اطلاعات طی روزهای آینده تکمیل خواهد شد.»

از حدود ۸۰۰ کوهنوردی هم که بهنگام زمین لرزه در دامنه های اورست بودند حدود ۲۰۰ کوهنورد نجات داده شده اند اما سقوط بهمن جان ۱۸ کوهنورد و شرپا را گرفته است.

لحظه ای که بهمن کمپ کوهنوردان را دربرمی گیرد

فدراسیون کوهنوردی ایران اعلام کرده به سه کوهنورد ایرانی که بهنگام زمین لرزه در دامنه های هیمالیا بودند آسیبی نرسیده است.

فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرده است هیچکدام از اعضای تیم ملی دختران زیر ۱۴ سال ایران که بهنگام زمین لرزه در فضای باز استادیوم کاتماندو حضور داشتند آسیبی ندیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمین لرزه نپال؛ ارسال کمکهای مالی، غذایی و دارویی به این کشور

یک مقام یونیسف: کمک رسانی به زلزله زدگان نپال باید تسریع شود

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال