اعلام وضعیت اضطراری در بالتیمور

اعلام وضعیت اضطراری در بالتیمور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی افزایش آشوب و درگیری در خیابانهای شهر بالتیمور، فرماندار ایالت مریلند وضعیت اضطراری اعلام کرد. درگیری های روز دوشنبه همزمان با مراسم خاکسپاری

آگهی

در پی افزایش آشوب و درگیری در خیابانهای شهر بالتیمور، فرماندار ایالت مریلند وضعیت اضطراری اعلام کرد.

درگیری های روز دوشنبه همزمان با مراسم خاکسپاری فردی گری، جوان سیاهپوست ۲۵ ساله ای صورت گرفت که روز ۱۹ آوریل و در پی جراحت از سوی پلیس جان باخت.

گری روز ۱۲ آوریل و همزمان با بازداشت از سوی پلیس بالتیمور با شلیک گلوله از ناحیه کمر مجروح شده بود و یک هفته بعد در بیمارستان جان باخت.

مراسم خاکسپاری او روز دوشنبه برگزار شد و تظاهرات صلح آمیز در حمایت از او با حمله گروهی از معترضان به چند خودروی پلیس و به آتش کشیدن آنها همراه شد. گفته می شود در این درگیری ها دست کم ۱۵ افسر پلیس زخمی شدند.

گلوریا داردن، مادر فردی گری خطاب به معترضان گفت: «برای من بسیار دردآور است اما نمیخواهم به اینگونه خشونت ها دست بزنید. می خواهم عدالت را بازپس گیرید اما نه اینگونه. شهر را تخریب نکنید. اگر اینکار را برای او می کنید، این اشتباه است.»

لاری هوگان، فرماندار ایالت مریلند نیز با اشاره به اینکه اکثر معترضان صلح طلب هستند، گفت: «گروهی آشوبگر هستند که از جاهای دیگر کشور به اینجا آمده اند. آنها اعضایی از گروههای آشوبگرند که تنها برای ایجاد مشکل به اینجا آمده اند. این گروه کاملا جدای از تظاهرکنندگانی هستند که بسیار آرام و صلح طلبانه اقدام به راهپیمایی کردند.»

در شهر بالتیمور برای یک هفته مقررات منع عبور و مرور وضع شده و۵ هزار نیروی گارد ملی نیز به این شهر اعزام شده اند. مدارس بالتیمور نیز روز سه شنبه تعطیل شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی ناآرامی ها در بالتیمور فرماندار مریلند وضعیت اضطراری اعلام کرد

دادگاه اکلاهما درباره قتل یک سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست تحقیق می کند

استعفای رئیس پلیس فرگوسن پس از گزارش انتقادی وزارت دادگستری آمریکا