بالتیمور آمریکا؛ استقرار گارد ملی بدنبال آشوب و غارت و پاکسازی خیابانها

بالتیمور آمریکا؛ استقرار گارد ملی بدنبال آشوب و غارت و پاکسازی خیابانها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۱۹ ساختمان و ۱۴۴ خودرو به آتش کشیده شده حاصل آشوب های روز دوشنبه در شهر بالتیمور آمریکاست. حدود ۲۰۰ نفر بازداشت شده اند و جراحت ۶ تن از ۱۵ مامور

آگهی

حدود ۱۹ ساختمان و ۱۴۴ خودرو به آتش کشیده شده حاصل آشوب های روز دوشنبه در شهر بالتیمور آمریکاست. حدود ۲۰۰ نفر بازداشت شده اند و جراحت ۶ تن از ۱۵ مامور پلیس شدید گزارش می شود.

بدنبال غارت فروشگاه ها و یک مرکز خرید در بالتیمور مقرارت منع رفت و آمد وضع شده و فرماندار ایالت مریلند هم وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

یک روز بعد و در حالی که گارد ملی و هزاران نظامی آمریکایی برای برقراری امنیت در سطح شهر مستقر شده اند، داوطلبان به پاکسازی خیابانها پرداخته اند.

آشوب و درگیری ها همزمان با مراسم خاکسپاری «فردی گرِی» جوان سیاهپوست ۲۵ ساله آغاز شد. وی که با شلیک پلیس به نخاع اش به کما فرو رفته بود، ۱۹ آوریل جان باخت.

گلوریا داردن، مادر فردی گری خطاب به معترضان گفت:«من نیز درد کشیده ام اما نمیخواهم به اینگونه خشونت ها دست بزنید. از شما می خواهم تا عدالت را در مورد پسرم بخواهید و به اجراء درآورید اما نه اینگونه. شهر را ندرید. اگر این کار را برای او می کنید، کار اشتباهی است.»

استفانی رولینگز بلیک، شهردار بالتیمور هم گفت تفاوت آشکاری وجود دارد بین «آنانی که با تظاهرات صلح آمیز بدنبال عدالت هستند» و «اراذل و اوباشی که به خشونت دامن می زنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بالتیمور آمریکا؛ استقرار گارد ملی بدنبال آشوب و غارت و پاکسازی خیابانها

در پی ناآرامی ها در بالتیمور فرماندار مریلند وضعیت اضطراری اعلام کرد

دادگاه اکلاهما درباره قتل یک سیاه پوست توسط یک پلیس سفید پوست تحقیق می کند