ادعای همکاری دولت مرکل با آمریکا برای جاسوسی در مورد فرانسه و شرکتهای اروپایی

ادعای همکاری دولت مرکل با آمریکا برای جاسوسی در مورد فرانسه و شرکتهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه های آلمان ادعا می کنند که دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از اقدامات ایالات متحده آمریکا برای جاسوسی در مورد فرانسه و شرکت های اروپایی از سال

آگهی

رسانه های آلمان ادعا می کنند که دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از اقدامات ایالات متحده آمریکا برای جاسوسی در مورد فرانسه و شرکت های اروپایی از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون مطلع بوده است.

دادستان آلمان اعلام کرد تحقیقاتی را در رابطه با ادعاهایی آغاز کرده که نشان می دهد دستگاه اطلاعاتی فدرال آلمان “بی ان دی” نیز با آژانس امنیت ملی آمریکا در این زمینه همکاری داشته است و صدر اعظم آلمان از این همکاری آگاه بوده است.

در بخشی از این ادعا ها مطرح شده که “بی ان دی” روی حدود ۴۰ هزار هدف از جمله شرکت های دفاعی اروپایی و مقام های فرانسوی جاسوسی کرده است.

یان فیلیپ آلبریت، عضو حزب سبزهای آلمان می گوید: « درست در زمانی که موضوع افشاگری های اسنودن در صدر اخبار بود، آنگلا مرکل گفت که جاسوسی برای کشورهای دوست درست نیست. با این حساب باید گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا جزو دوستان آلمان به شمار نمی روند یا شاید بتوان گفت که او نمی دانسته چه می گوید. او حرفهای خود را نیز جدی نگرفته و به اعتقاد من این نکته مشترک در رابطه با تمام رهبران کشورها است.»

خانم مرکل اعلام کرده که برای روشن شدن این موضوع در این تحقیقات همکاری می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟