افسران پلیس بازداشت شده در بالتیمور محاکمه می شوند

افسران پلیس بازداشت شده در بالتیمور محاکمه می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی بالتیمور اعلام کرد که شش افسر پلیس بازداشت شده در رابطه با پرونده مرگ یک متهم سیاه پوست، محاکمه خواهند شد. اتهام مطرح علیه برخی از این

آگهی

دادستانی بالتیمور اعلام کرد که شش افسر پلیس بازداشت شده در رابطه با پرونده مرگ یک متهم سیاه پوست، محاکمه خواهند شد. اتهام مطرح علیه برخی از این افسران قتل شبه عمد است.

ماریلین ماسبای،دادستان بالتیمور اعلام کرد: «بر اساس نتایج جامعی که از طریق بررسی های مستقل و آزمایش های پزشکی به دست آورده ایم آقای گری به قتل رسیده است و بر این اساس و وجود جرایم احتمالی، ما پرونده ای جنایی تشکیل می دهیم.»

انتشار این خبر با استقبال شهروندان بالتیمور که روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشته اند، رو به رو شد. فردی گری که 25 سال داشت، هنگام بازداشت توسط پلیس بالتیمور در ایالت مریلند از ناحیه نخاع صدمه دید و یک هفته پس از آن،جان باخت.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در واکنش روند قضایی در پیش گرفته شده، بر ضرورت روشن شدن این واقعه تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه اظهار نظری درباره مسائل حقوقی این پرونده نمی کند، گفت: «به طور قطع این امری حیاتی است که حقیقت درباره آنچه برای فردی گری در بالتیمور روی داده روشن شود.»

مرگ فردی گری سبب برپایی اعتراض های خیابانی گسترده و درگیری متعدد با پلیس در بالتیمور طی هفته گذشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه اعتراض ها به مرگ جوان سیاه پوست

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟