دو مظنون حملۀ انفجاری به نمایشگاه کاریکاتورهای پیامبر کشته شدند

دو مظنون حملۀ انفجاری به نمایشگاه کاریکاتورهای پیامبر کشته شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه های آمریکایی از کشته شدن دو مظنون به حمل بمبهای انفجاری از جمله نارنجک در مقابل نمایشگاه کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام در شهر دالاس خبر می

آگهی

رسانه های آمریکایی از کشته شدن دو مظنون به حمل بمبهای انفجاری از جمله نارنجک در مقابل نمایشگاه کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام در شهر دالاس خبر می دهند. به گفتۀ برگزارکنندگان این نمایشگاه، این دو فرد مظنون در نزدیکی این نمایشگاه هدف گلولۀ پلیس قرار گرفته اند.

در نتیجۀ تبادل آتش میان این دو فرد و نیروهای نظامی، یک پلیس نیز مجروح شده است. هنوز هویت این دو فرد مظنون به این حملۀ انفجاری از سوی پلیس اعلام نشده است.

نمایشگاه مذکور توسط بنیاد دفاع از آزادی در آمریکا برگزار شده و خرت ویلدرس، رهبر حزب راست افراطی هلند نیز از میهمانان این نمایشگاه است.

وی دقایقی بعد از این حادثه در روی صفحۀ توییتر خود نوشته است: «درست بعد از اینکه من محل نمایشگاه را ترک کردم با نارنجک به آن حمله شده است.»

انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام طی سالهای اخیر با جنجال های زیادی همراه بوده است. در خشن ترین واکنش ها به این کاریکاتورها، دو فرد مسلح در حمله به هفته نامۀ شارلی ابدو در پاریس، چند تن از کاریکاتوریست های این نشریه را به قتل رساندند. این دو که دو برادر به نام های سعید و شریف کواشی بودند بعد از حمله به محل این هفته نامه، از این اقدام خود با عنوان گرفتن انتقام پیامبر اسلام نام بردند.

القاعدۀ یمن بعد از کشته شدن برادران کواشی به دست پلیس فرانسه، مسئولیت این حملات تروریستی را بعهده گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند