چهل مهاجر غیرقانونی در مدیترانه غرق شدند

چهل مهاجر غیرقانونی در مدیترانه غرق شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دست کم چهل تن دیگر از مهاجران غیرقانونی در آب های مدیترانه جان خود را از دست دادند. این خبری است که بازماندگان سانحه غرق شدن یک قایق بادی در نزدیکی

آگهی

دست کم چهل تن دیگر از مهاجران غیرقانونی در آب های مدیترانه جان خود را از دست دادند. این خبری است که بازماندگان سانحه غرق شدن یک قایق بادی در نزدیکی سواحل ایتالیا روز سه شنبه هنگام ورود به جزیره سیسیل از آن پرده برداشتند.

به گفته یک عضو سازمان مردم نهاد موسوم به “نجات کودکان” که مسئولیت پذیرش و رسیدگی به وضعیت این افراد را بر عهده گرفته، شمار سرنشینان قایقی که در حد فاصل سواحل لیبی و جزیره سیسیل دچار سانحه شده یکصد و سی و هفت نفر بودند که به گفته سرنشینان این قایق، دست کم چهل نفر از آنان در دریا غرق شدند.

این افراد بخشی از دویست نفری بودند که برای رسیدن به سواحل ایتالیا با دو قایق مجزا دریای مدیترانه را به سمت شمال در می نوردیدند. بازماندگان سانحه دریایی یاد شده که توسط یک کشتی باری به بندر کاتانیا منتقل شدند، گفته اند اندکی پس از وقوع سانحه توسط گارد ساحلی و یک واحد گشتی از نیروی دریایی ایتالیا از مهلکه نجات یافته اند.

بر اساس اعلام مقامات ایتالیایی در روزهای شنبه و یکشنبه گشت ساحلی به همراه کشتی های نظامی و تجاری دست کم شش هزار تن از مهاجران غیرقانونی را در آبهای ساحلی این کشور نجات داده است.

این در حالی است که در دو روز گذشته حدود چهار هزار مهاجر غیرقانونی در جزیره سیسیل و دیگر شهرهای ساحلی مشرف به دریای مدیترانه پهلو گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد