محبوبیت رهبر حزب ملی اسکاتلند پیش از انتخابات سراسری بریتانیا

محبوبیت رهبر حزب ملی اسکاتلند پیش از انتخابات سراسری بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکلا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند، شگفتی انتخابات سراسری بریتانیا خواهد بود. نه تنها میان اسکاتلندی ها بلکه میان مردم بریتانیا شخصیتی محبوب است

آگهی

نیکلا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند، شگفتی انتخابات سراسری بریتانیا خواهد بود. نه تنها میان اسکاتلندی ها بلکه میان مردم بریتانیا شخصیتی محبوب است. او قول پایان دادن به ریاضت اقتصادی و حفظ خدمات درمانی همگانی است.

شهرت ناگهانی این وکیل که از ۱۶ سالگی فعالیتهای سیاسی خود را آغاز کرده جانی تازه به حزب ملی اسکاتلند بخشیده است. گرچه که این حزب بازنده همه پرسی استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ بود با اینحال شمار هوادارانش چهار برابر شده است.

از هنگامیکه خانم استورجن جانشین رهبر قدیمی این حزب، الکس سالموند، شده است، در تصمیم گیریهای بزرگ این حزب شرکت می کند. او به صراحت ابراز داشته که انتخابات سراسری بریتانیا در روز ۷ مه انتخاباتی برای استقلال بریتانیا نیست.

او در مورد مواضع استقلال طلبی و انتخابات سراسری بریتانیا گفت: «راه میانبری برای دستیابی به استقلال اسکاتلند وجود ندارد. روزی به این هدف دست خواهیم یافت که اکثر مردم در همه پرسی که به این منظور برگزار می شود شرکت کنند.»

بر اساس نظر سنجی ها خانم استورجن تاثیر زیادی در تعیین دولت آتی خواهد داشت. این حزب خواهد توانست اکثریت کرسی های متعلق به اسکاتلند در پارلمان بریتانیا را از آن خود کند. رهبر این حزب از این فرصت استفاده خواهد کرد تا حزب محافظه کار را از دست یافتن به قدرت محروم کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

کشتی‌سوزی وایکینگ‌ها در شتلند اسکاتلند در جشنواره موسوم به «آپ هلی آ»

تحقیقات ضدفساد پلیس اسکاتلند؛ نیکلا استورجن ساعتی پس از بازداشت آزاد شد