انجمن قلم با اهدای جایزه از هفته نامه شارلی ابدو تقدیر کرد

انجمن قلم با اهدای جایزه از هفته نامه شارلی ابدو تقدیر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مراسم اهدای جوایز انجمن قلم روز سه شنبه پنجم ماه مه در نیویورک در میان پیش بینی های شدید امنیتی برگزار شد. جایزه “شجاعت آزادی بیان” امسال به هفته

آگهی

مراسم اهدای جوایز انجمن قلم روز سه شنبه پنجم ماه مه در نیویورک در میان پیش بینی های شدید امنیتی برگزار شد.

جایزه “شجاعت آزادی بیان” امسال به هفته نامه طنز شارلی ابدو تعلق گرفت. این انتخاب با اعتراض عده ای از نویسندگان که این هفته نامه را افراطی می دانند روبرو شد.

شش نویسنده سرشناس مراسم را تحریم کردند و صد نفر نیز در یک نامه سرگشاده، با اهدای جایزه به این هفته نامه فرانسوی مخالفت کردند.

در حمله اسلامگرایان افراطی به دفتر این مجله در ماه ژانویه سال گذشته، دوازده نفر از جمله سردبیر آن به خاطر انتشار طرح های طنزآمیز درارتباط با محمد پیامبر اسلام کشته شدند.

آندرو سولومون، رییس انجمن قلم آمریکا در توضیح این انتخاب گفت: “عده کمی حاضرند خودشان را به خطر بیاندازند تا آزادی ما برای بیان اعتقاد هایمان را تضمین کنند. کارکنان شارلی ابدو اینکار را کردند و جایزه امشب، منعکس کننده تسلیم نشدن آنها به محدودیت مشروعیت بیان از طریق زور است.”

جرارد بیارد، سردبیر کنونی شارلی ابدو نیز با قدردانی از انجمن قلم گفت: “مفتخریم که اینجا هستیم و این جایزه معتبر را دریافت می کنیم، حتی اگر عده ای فکر می کنند که اهدای این جایزه یک بی حرمتی است. از کسانی که از ما حمایت می کنند سپاسگزاریم.”

مراسم اهدای جوایز انجمن قلم دو روز پس از حمله دو مرد مسلح به مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام در تگزاس، برگزار شد. داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ می‌گوید کارش در اشتباه گفتن نام‌ها «عمدی» است

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود