کمک خلبان جرمن وینگز در پرواز قبلی نیز ارتفاع هواپیما را کاهش داده بود

کمک خلبان جرمن وینگز در پرواز قبلی نیز ارتفاع هواپیما را کاهش داده بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس تحقیقات حوادث هوایی فرانسه روز گذشته اعلام کرد آندره آس لوبیتس، کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز، در مسیر رفت به بارسلونا نیز در صدد کاهش ارتفاع

آگهی

آژانس تحقیقات حوادث هوایی فرانسه روز گذشته اعلام کرد آندره آس لوبیتس، کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز، در مسیر رفت به بارسلونا نیز در صدد کاهش ارتفاع این هواپیما بوده است.

به استناد گزارش منتشر شده از سوی این آژانس فرانسوی، بر اساس اطلاعات جعبۀ سیاه این هواپیمای مسافربری، در مسیر رفت از دوسلدورف به بارسلونا و هنگامی که این کمک خلبان در کابین پرواز تنها بوده، سیستم هدایت هواپیما را در حالت کاهش ارتفاعی برابر با ۱۰۰ پا قرار داده است.

مسئولان این سازمان که تحقیقات در مورد سقوط این هواپیما را پیش می برد، معتقدند به دلیل قرار داشتن هواپیما در حالت کاهش سرعت، مسافران و خدمه متوجه این اقدام کمک خلبان نشده اند.

مارکوس واهل، سخنگوی سازمان خلبانان آلمان در این باره می گوید: «من فکر نمی کنم که مسافران متوجه این مساله شده باشند چرا که زمان خیلی کوتاه بوده است. به دلیل همین کوتاهی زمان کاهش ارتفاع نیز خیلی محسوس نبوده و در نتیجه حدس می زنم هیچ کس به آن توجهی نکرده است.»

پس از سقوط این هواپیما و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که آندره آس لوبیتس، کمک خلبان ۲۷ سالۀ شرکت هوایی جرمن وینگز به بیماری افسردگی مبتلا بوده است. در تحقیقات بعدی مشخص شد که وی در سال ۲۰۰۸ به مدت چند ماه به دلیل شدت این بیماری دورۀ آموزشی خلبانی را ترک کرده بود.

بازرسان در منزل مسکونی آندره آس لوبیتس تکه های برگۀ مرخصی درمانی وی را یافته اند که نشان می دهد آندره آس لوبیتس بنا به دستور پزشک حق رفتن به سرکار خود را در روز بیست وچهارم مارس نداشته است.

ژان سارات، مشاور خطوط هوایی در این باره می گوید: «وقتی دوبار در سال به پزشک مراجعه می کنید پزشکی که شما را معاینه می کند پنج یا ده دقیقه بیشتر برای اینکار وقت نمی گذارد. چطور در عرض این مدت می توان به عمق مشکل جسمی یا روحی پی ببرد؟ این امر غیر ممکن است.»

مسئولان شرکت هوایی لوفت هانزا و جرمن وینگز در ابتدا از بیماری کمک خلبان خود اظهار بی اطلاعی کرده بودند اما بعدا مشخص شد که لوفت هانزا در جریان افسردگی آندره آس لوبیتز قرار داشته است.

سقوط عمدی این هواپیما در نتیجۀ کاهش ارتفاع عمدی توسط این کمک خلبان در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه منجر به مرگ ۱۴۹ خدمه و مسافر دیگر شد. دو شهروند ایرانی نیز در این سانحه جان خود را از دست دادند.

در کامپیوتر شخصی وی اطلاعاتی به دست امده است که نشان می دهد این کمک خلبان چند روز پیش از این سانحه، در مورد روش های خودکشی در اینترنت جستجو کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک خلبان «جرمن وینگز» در پرواز قبلی نیز ارتفاع را کاهش داده بود

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد