نپال؛ تعهد مالی دولت به بازسازی خانه های ویران شده

نپال؛ تعهد مالی دولت به بازسازی خانه های ویران شده
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از گذشت حدود دو هفته از زمین لرزه نپال، این کشور خود را برای بازسازی آماده می کند. این درحالیست که شمار جان باختگان به بیش از ۸۰۰۰ هزار تن رسیده

آگهی

پس از گذشت حدود دو هفته از زمین لرزه نپال، این کشور خود را برای بازسازی آماده می کند. این درحالیست که شمار جان باختگان به بیش از ۸۰۰۰ هزار تن رسیده است. بر اساس آمار مقامات دولتی، حدود ۲۹۰ هزار خانه ویران و بیش از ۲۵۰ هزار کاشانه صدمه های جدی دیده اند.

روز جمعه هشتم ماه مه، سوشیل کویرالا، نخست وزیر نپال دولت خود را متعهد ساخت که تا دو سال آینده تمامی ساختمانهای عمومی بازسازی شوند. او همچنین وعده یاری رساندن به شهروندان برای بازسازی خانه هایشان را داد. او گفت: «برای کسانی که خواهان بازسازی خانه هایشان هستند، دولت وام دو و نیم میلیون روپیه را به افراد ساکن کاتماندو و تا سقف ۱.۵ میلیون روپیه را به افراد ساکن دیگر مناطق با نرخ بهره ۲ درصد خواهد داد.»

نپال از لحاظ وضعیت جغرافیایی در ناحیه ای قرار گرفته که امداد رسانی به آن با مشکلهای فراوان روبروست. بسیاری از روستاها، همچون لانگ تانگ، در ۶۰ کیلومتری شمال کاتماندو، پایتخت، تنها پس از چند روز پیاده روی قابل دسترسی هستند.

در هنگام زمین لرزه، این روستا زیر آوار بهمن و سقوط صخره ها بکلی نابود شد. ۱۲۰ جان باخته از زیر آوار این روستا بیرون کشیده شدند. عملیات نجات در روستای لانگ تانگ به علت سقوط پیاپی بهمن متوقف شد. از سوی دیگر، ۳۰۰ نفر در این ناحیه که یکی از پر رفت و آمدترین مناطق کوهپیمایی محسوب می شده ناپدید شده اند. پیش از زمین لرزه، لانگ تانگ دارای ۵۵ اقامتگاه برای کوهپیمایان بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند

کوهنوردی که با وجود قطع هر دو پایش قله اورست را فتح کرد