انتخابات ریاست جمهوری لهستان به دور دوم کشیده شد

انتخابات ریاست جمهوری لهستان به دور دوم کشیده شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آندرج دودا، رهبر اپوزیسیون لهستان و برونیسلاو کوروموفسکی، رییس جمهور کنونی این کشور به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان راه یافتند. هنوز نتایج

آگهی

آندرج دودا، رهبر اپوزیسیون لهستان و برونیسلاو کوروموفسکی، رییس جمهور کنونی این کشور به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان راه یافتند. هنوز نتایج قطعی دور نخست مشخص نشده اما شمارش اولیۀ آرا نشان می دهد که آندرج دودا ۳۴ درصد از آرای این دور را به خود اختصاص داده است و رقیب وی که رییس جمهور کشور نیز هست، با ۳۲ درصد از آرا در پشت سر وی قرار دارد.

شامگاه یکشنبه و بعد از پایان رای گیری، نامزدهای حزب محافظه کار عدالت و حقوق با اشاره به این پیروزی گفت: «من از مشارکت خودم در مباحث و این مبارزه به آقای رییس جمهور اطمینان می دهم. تاکید می کنم که لهستان به بازسازی در بسیاری از بخش ها نیاز دارد. من با شعار “لهستان، نام آینده است“، در این انتخابات شرکت کرده ام.»

وی وعده داده است که در صورت پیروزی در این انتخابات، اصلاحات ساختاری و بنیادی در بخش های خدمات عمومی از جمله درمان، آموزش و همچنین اقتصاد کشور ایجاد کند.

برونیسلاو کوروموفسکی نیز بعد از اعلام این نتایج، آن را اخطار جدی به حزب حاکم عنوان و تاکید کرده است پیشنهادات جدیدی را به رای دهندگانی که سرخورده اند و منتظر تغییرات سریع هستند، ارائه خواهد داد. وی که در ابتدای کارزار انتخاباتی از رقیب خود در نظرسنجی ها جلوتر بود، با اعتماد به همین پیشتازی حتی از شرکت در مناظره با رقیب خود خودداری کرد. این جایگاه با ادامۀ کارزار انتخاباتی تضعیف شد و به مرور نامزد حزب عدالت و حقوق در نظرسنجی ها از برونیسلاو کورومووسکی پیشی گرفت.

وی در نطق خود پس از اعلام این نتایج گفت: «من فکر می کنم که این نتایج یک اخطار بسیار جدی است و باید از این نتیجه به دست آمده درس بگیریم. باید به صدای رای دهندگان گوش کنیم.»

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان روز بیست و چهارم ماه مه برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا روند آزادسازی میلیاردها یورو از بودجه تخصیص‌یافته به لهستان را آغاز کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند