یمن در آستانه آتش بس انسان دوستانه و موقت

یمن در آستانه آتش بس انسان دوستانه و موقت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی به مواضع حوثی ها در صنعا، پایتخت یمن روز سه شنبه و تا قبل از برقراری آتش بس موقت نیز ادامه

آگهی

حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی به مواضع حوثی ها در صنعا، پایتخت یمن روز سه شنبه و تا قبل از برقراری آتش بس موقت نیز ادامه یافت.

آتش بسی انسان دوستانه که ساعت یازده سه شنبه شب به وقت محلی به اجرا درمی آید تا هفت هفته درگیری های خونین در یمن را متوقف کند.

یکی از ساکنان صنعا گفت: «کدام آتش بس؟ چه مدت قرار است طول بکشد؟ بر چه اساسی تمام می شود؟ بعد از آتش بس ما چگونه باید زندگی کنیم؟ اگر قبل از آتش بس ما چنین شرایط دشواری داریم پس از آن چه شرایطی خواهیم داشت؟»

دیگری افزود: «ما درخواست آتش بس داریم. به سوخت و گازوییل و آرد احتیاج داریم. ما به کمک احتیاج داریم. اینک به همه چیز احتیاج داریم. مردم از گرسنگی دارند تلف می شوند.»

در همین نماینده سازمان ملل ساعاتی قبل از آغاز این آتش بس که هدفش ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن است وارد این کشور شد.

جنگنده های ائتلاف روز سه شنبه یک مرکز نظامی تحت کنترل شورشیان حوثی را در صنعا پایتخت یمن بمباران کردند. در پی آن دود سیاهی آسمان شهر را فرا گرفت.

صنعا روز دوشنبه در آستانه آتش بس پنج روزه ناآرام ترین روز خود را طی هفته های اخیر از سر گذراند. خونین بارترین حمله هوایی ائتلاف یک روز مانده به آتش بس بیش از ۹۰ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحولات اخیر یمن از نگاه کارشناسان یورونیوز

جنگ داخلی، یمن را به زمینه ای مساعد برای حضور داعش تبدیل می کند

یمن؛ میدان جدید جنگ سرد بین ایران و عربستان؟