استرالیا سگ های جانی دپ را توقیف کرد

استرالیا سگ های جانی دپ را توقیف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت کشاورزی استرالیا که مسئول حفاظت از واردات حیوانات به خاک این کشور است اعلام کرد که روز سه شنبه ۱۲ مه، دو سگ را که به شکل غیرقانونی وارد خاک این

آگهی

وزارت کشاورزی استرالیا که مسئول حفاظت از واردات حیوانات به خاک این کشور است اعلام کرد که روز سه شنبه ۱۲ مه، دو سگ را که به شکل غیرقانونی وارد خاک این کشور شده بوده اند، توقیف کرده است.

این دو سگ متعلق به جانی دپ، ستاره آمریکایی سینما است که برای فیلمبرداری قسمت پنجم مجموعه «دزدان دریایی کاراییب» (با بازی گلشیفته فراهانی) در استرالیا به سر می برد. صاحب مشهور این سگ ها آنها را در استرالیا به یک سلمانی مخصوص حیوانات برده است. با انتشار عکس این دو سگ در حساب توییتر صاحب سلمانی، مقامات وزارت کشاورزی از حضور غیرقانونی آنها در کشور مطلع شده و اقدام به توقیفشان کرده اند. این وزارت خانه در یک بیانیه اعلام کرده است که هر حیوانی که بدون طی کردن مراحل قانونی وارد خاک این کشور شود، ابتدا قرنطینه شده و آنگاه یا به کشور مبدأ بازگردانده می شود و یا معدوم می گردد.

استرالیا به عنوان یک جزیره بزرگ، برای حفاظت از خود در برابر انگل ها و بیماری ها قوانینِ وارداتی سفت و سختی دارد. فرآیند قانونی ورود حیوانات به استرالیا شامل ۲۱ مرحله (آزمایش، واکسیناسیون و گرفتن گواهی سلامت) است.

این مساله واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را نیز برانگیخته است. برخی از این کاربران با بی منطق دانستن سختگیری مقامات استرالیا در مورد سگ های جانی دپ، آن را به غریبه ستیزی مسئولان این کشور تعمیم داده و کار را به مقایسه این امر با سیاست های مهاجرتی استرالیا هم کشانده اند.

یک کاربر توییتر، با انتشار عکس چند سگ در قایقی بادی، به کنایه به شعار مخالفان ورود پناهجویان به خاک استرالیا اشاره کرده است. او نوشته: «پسشان بفرستید! به همان سگدانی ای که از آن آمده اید بازگردید!»

Turn them back! Go back to the kennel where you came from! #WarOnTerrierpic.twitter.com/dTuP9Db5R6

— 0_o (@bigmat319) May 14, 2015

کاربر دیگری با انتشار عکس یک سگ در حال سخنرانی، نقل قول مستقیمی از سخنرانی سال ۲۰۱۱ جان هاوارد، نخست وزیر وقت استرالیا را منتشر کرده است. جمله او چنین است:
«ما هستیم که تصمیم می گیریم چه کسی و تحت چه شرایطی به کشورمان وارد شود!»

'We will decide who comes to our country and the circumstances under which they will come!' #WarOnTerrier#DaschundUNpic.twitter.com/qZhEKA6bNF

— Gillian OShaughnessy (@GilloArvos) May 14, 2015

کاربران فضای مجازی با هشتگ «جنگ با تریر» (#WarOnTerrier)، کماکان به انتشار مطالبی در این زمینه مشغولند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست ۱۸ ماه حبس به‌دلیل غفلت در نگهداری از حدود ۱۷۰ سگ و گربه در یک آپارتمان کوچک

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

نتایج یک تحقیق: فیل‌های آسیایی کودکان مرده‌شان را دفن و با صدای بلند عزاداری می‌کنند