مساله مهاجران از نگاه تلویزیون های اروپایی

مساله مهاجران از نگاه تلویزیون های اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه چشم انداز این هفته به مساله مهاجران در اروپا پرداخته است. مسیر بیشتر مهاجران آفریقایی که در سودای رسیدن به اروپا هستند، ناهموار است و سفرشان

آگهی

برنامه چشم انداز این هفته به مساله مهاجران در اروپا پرداخته است.

مسیر بیشتر مهاجران آفریقایی که در سودای رسیدن به اروپا هستند، ناهموار است و سفرشان گاه به مقصد نمی رسد. ماموران پلیس مرزی اسپانیا در سئوتا پسربچه هشت ساله ای را در یک چمدان پیدا کردند. تلویزیون اسپانیا در گزارشی این موضوع را دنبال کرده است.

انتظار می رود ایتالیا در سال جاری حدود ۲۰۰ هزار پناهجوی دیگر را پذیرا باشد، پناهجویانی که اغلب از راه دریا خود را به سواحل این کشور می رسانند. نهادهای مسئول روند پذیرش آنها را تسهیل می کنند. گزارش تلویزیون ایتالیا به این موضوع پرداخته است.

بسیاری از مهاجران به هدفشان، اروپا می رسند. اما یافتن کار، بدون مجوز به ماموریتی ناممکن شبیه است. بسیاری از آنها در بندر کاله، در شمال فرانسه و یا حتی در پاریس و دیگر شهرها روزگار سختی را در خیابانها می گذرانند. در گزارش تلویزیون فرانسه بیشتر با این موضوع آشنا می شوید.

کمیسیون اروپا برای رفع چالش مهاجران طرحی مبنی بر توزیع عادلانه پناهجویان در بین کشورهای عضو پیشنهاد کرده است. نظام مبتنی بر سهمیه بندی متناسب با وضعیت هر کشوری عمل می کند. به این معنا که کشورهای از نظر اقتصادی ثروتمندتر در مقایسه با کشورهای فقیرتر، باید تعداد بیشتری از پناهجویان را بپذیرند. شبکه آلمانی زبان سوئیس در گزارشی به جزئیات این طرح پرداخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟