بحران مهاجرت و سرگردانی صد ها نفر در آب های جنوب شرق آسیا

بحران مهاجرت و سرگردانی صد ها نفر در آب های جنوب شرق آسیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها مهاجربنگلادشی و میانماری قصد داشتند خود را به سواحل تایلند، مالزی و اندونزی برسانند به دلیل ممانعت این کشورها از پذیرش آنها در سرگردانی به سر می

آگهی

صدها مهاجربنگلادشی و میانماری قصد داشتند خود را به سواحل تایلند، مالزی و اندونزی برسانند به دلیل ممانعت این کشورها از پذیرش آنها در سرگردانی به سر می برند. این افراد از بندری به بندر دیگر رانده می شوند و تنها کشوری که حاضر به پذیرفتن عده ای از آنها شده اندونزی است.

بر اساس اخبار منتشر شده اکثر این افراد را روهینگیایی ها تشکیل می دهند. اقلیت مسلمان ساکن در میانمار و بنگلادش که همواره قربانی تبعیض نژادی و حتی آزار و شکنجه بوده اند.

قایق های حامل این افراد اغلب توسط قایق های ماهیگیری نجات پیدا می کنند. سازمان های بشر دوستانه از جمله دیده بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن آنچه بازی پینگ پنگ و فرستادن این مهاجران از کشوری به کشور دیگر خوانده شده از دولت های جنوب شرق آسیا خواسته اند برای امداد رسانی به هزاران مهاجر سرگردان در آب های این منطقه بسیج شوند.

استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در واکنش به این بحران اعلام کرد: “دبیر کل از دولت های درگیر در بحران میخواهد بر لزوم انجام عملیات نجات در دریا و نیز ممنوعیت پس زدن و باز پس فرستادن مهاجرین نظارت کنند. وی همچنین خواستار آن است که دولت ها تسهیلات لازم را برای پذیرش مهاجران در زمان مناسب فراهم کنند و مرزها و بنادر خود را به روی افراد آسیب پذیری که نیازمند کمک هستند، باز نگه دارند.”

آنچه در آب های جنوب شرق آسیا در جریان است به نوعی تداعی کننده بحرانی است که آب های مدیترانه طی ماه های گذشته شاهد آن است. جایی که هر هفته هزاران مهاجر غیر قانونی سعی می کنند از شمال آفریقا خود را به سواحل کشورهای اروپایی برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست