شهر رمادی عراق در آستانه سقوط

شهر رمادی عراق در آستانه سقوط
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نبردها در شهر رمادی میان نیروهای اسلامگرای افراطی داعش و ارتش عراق در حالی در جریان است که کنترل اغلب مناطق این شهر عملا به دست نیروهای داعش افتاده

آگهی

نبردها در شهر رمادی میان نیروهای اسلامگرای افراطی داعش و ارتش عراق در حالی در جریان است که کنترل اغلب مناطق این شهر عملا به دست نیروهای داعش افتاده است.

بر اساس آخرین خبرها داعشی ها مهمترین ساختمان دولتی در شهر رمادی را به تصرف خود در آورده و پرچم خود را بر فراز این ساختمان به اهتزاز درآورده اند.

با این حال یک مسئول ارشد پلیس عراق در استان می گوید: “ما تا هر زمانی که لازم باشد با نیروهای داعش در الانبار خواهیم جنگید و آنها را از این استان بیرون خواهیم کرد.”

رمادی مرکز استان الانبار در یکصد و ده کیلومتری غرب بغداد واقع شده است. نیروهای گروه اسلامگرای افراطی داعش که بخش بزرگی از اراضی تحت کنترل خود را در شمال عراق از دست داده اند از روز پنجشنبه حملات جدیدی را در استان الانبار آغاز کردند که به پیش روی به سمت رمادی و کنترل بخش اعظمی از این شهر منجر شد.

با تصرف شهر رمادی استان الانبار تقریبا به طور کامل در اختیار داعش قرار می گیرد و راه پیش روی این نیروها به سمت بغداد هموارتر خواهد شد. بخش عمده ای از این استان که هم مرز با سوریه است از یکسال پیش تحت کنترل نیروهای داعش قرار داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار پیام صوتی منتسب به ابوبکر بغدادی توسط داعش

شهر رمادی در آستانه سقوط، هزاران عراقی مجبور به ترک خانه هایشان شدند

شهر رمادی و پالایشگاه بیجی در خطر سقوط قرار دارند