یادبود "روز نکبت" در مناطق فلسطینی

یادبود "روز نکبت" در مناطق فلسطینی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر ساله، روز پانزده ماه مه، موسوم به “روز نکبت“، برای بسیاری از فلسطینیان یادآور خروج اجباری بیش از هفتصد هزار فلسطینی از روستاها و شهرهاشان در فاصله

آگهی

هر ساله، روز پانزده ماه مه، موسوم به “روز نکبت“، برای بسیاری از فلسطینیان یادآور خروج اجباری بیش از هفتصد هزار فلسطینی از روستاها و شهرهاشان در فاصله سالهای ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ میلادی است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط “دفتر مرکزی فلسطین“، بیش از چهار میلیون فلسطینی در مناطق اشغال شده و حدود هشت میلیون نفر در کشورهای دیگر ساکن هستند. بر اساس تازه ترین آمار، اکنون حدود دو میلیون نفر در نوار غزه زندگی می کنند. بسیاری از فلسطینیها نیز اکنون در اردوگاههای متعلق به سازمان ملل در کشورهایی چون سوریه، لبنان و اردن ساکن هستند.

امسال، بسیاری از ساکنان شرقی بیت المقدس، روز جمعه، برای اعتراض به خروج اجباری گذشتگان خود، با در دست داشتن پرچم فلسطین و کلیدهای نمادین، دست به تظاهرات زدند. در برخی موارد نیروهای ارتش اسراییل سعی در برهم زدن این تظاهرات داشتند.

تظاهرات روز جمعه و یادبود “روز نکبت” در حالی صورت گرفت که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در ایتالیا به سر می برد. واتیکان اعلام کرده است که تصمیم به شناسایی کشور مستقل فلسطین گرفته است. پیش از این پارلمان فرانسه و دولت سوئد به طور جداگانه کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها