پیش روی نیروهای داعش در سوریه به سوی شهر باستانی پالمیرا

پیش روی نیروهای داعش در سوریه به سوی شهر باستانی پالمیرا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نزدیک شدن نیروهای داعش به شهر باستانی پالمیرا در سوریه که قدمتی دوهزار ساله دارد، نگرانی محافل جهانی و ازجمله یونسکو، سازمان علمی فرهنگی و آموزشی ملل

آگهی

نزدیک شدن نیروهای داعش به شهر باستانی پالمیرا در سوریه که قدمتی دوهزار ساله دارد، نگرانی محافل جهانی و ازجمله یونسکو، سازمان علمی فرهنگی و آموزشی ملل متحد، را برانگیخته است.

اسلامگرایان افراطی گروه داعش هم اکنون در یک کیلومتری شهر باستانی پالمیرا قرار دارند. شهری که در نزدیکی آن یکی از بناهای مهم تاریخی خاورمیانه با ستون های مارپیج و برج های سر به فلک کشیده قرار دارد.

جنگجویان داعش در حالی به پالمیرا نزدیک می شوند که چندین پایگاه نیروهای ارتش سوریه را در خارج از این شهر به تصرف خود درآورده اند. به گزارش سازمان سوری دیده بان حقوق بشر که مقر آن در لندن است، نبرد نیروهای داعش با ارتش سوریه در حوالی شهر پالمیرا دست کم یکصد کشته برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش سوریه برای جلوگیری از ورود نیروهای داعش به پالمیرا، قوای کمکی به منطقه اعزام کرده و هواپیماهای ارتش هم مواضع پیکارجویان را در اطراف شهر، بمباران می کنند.

ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو با ابراز نگرانی از کشیده شدن درگیری ها در سوریه به شهر باستانی پالمیرا می گوید: «من از کنوانسیون سال ۱۹۵۴ در خصوص حفاظت از میراث جهانی در زمان وقوع جنگ و مناقشات نظامی سخن می گویم و خواهان رعایت آن هستم. موضع ما کاملا روشن است. مکان های ثبت شده در میراث جهانی نباید برای مقاصد نظامی به کار گرفته شوند.»

گروه اسلامگرای افراطی داعش طی ماه های اخیر ویدئوهایی را منتشر کرد که در آن نیروهای خود را در حال تخریب شهر باستانی نمرود و از بین بردن آثار باستانی موزه موصل در عراق نشان می داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد