دیدار پاپ فرانسیس با محمود عباس در واتیکان

دیدار پاپ فرانسیس با محمود عباس در واتیکان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز شنبه در واتیکان میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود و او را «فرشته صلح» لقب داد. در این دیدار که

آگهی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز شنبه در واتیکان میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود و او را «فرشته صلح» لقب داد. در این دیدار که در فضایی بسیار گرم و دوستانه برگزار شد دو طرف در خصوص موضوعات مختلف از جمله لزوم مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و نیز گفتگوی بین ادیان با یکدیگر گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه ای که از سوی واتیکان منتشر شد محمود عباس و پاپ فرانسیس در این ملاقات ابراز امیدواری کردند که فرایند صلح به بن بست خورده توسط اسرائیل دوباره احیاء شود و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی مذاکرات خود را جهت یافتن راه حلی عادلانه و پایدار برای مناقشه موجود از سر گیرند.

گفتنی است واتیکان چهارشنبه گذشته اعلام کرد رسما فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد. تصمیمی که دولت اسرائیل آن را «تاسف آمیز» تلقی کرد.

در پایان این دیدار هر یک از طرفین هدیه ای را به دیگری اهدا کرد که سهم محمود عباس دریافت مدالی بود که روی آن نشان فرشته صلح حک شده است. فرشته ای که از بین بردنده خوی جنگ طلبی است. محمود عباس نیز جعبه ای حاوی تسبیحی از چوب درخت زیتون و چند نشان مذهبی به پاپ هدیه داد.

سفر روز شنبه محمود عباس به واتیکان به بهانه شرکت در مراسمی صورت گرفته که قرار است طی آن برای نخستین بار دو راهبه فلسطینی در واتیکان به مقام قدیسی نائل شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

وقوع یکی از بدترین درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کرانه باختری در پی پیدا شدن جسد یک نوجوان اسرائیلی

نتانیاهو می‌گوید اسرائیل برای گفتگو درباره آتش‌بس با حماس به میز مذاکره بازخواهد گشت