کنترل شهرهای رمادی و پالمیرا به دست داعش افتاد

کنترل شهرهای رمادی و پالمیرا به دست داعش افتاد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش طی پیشروی های دو روز گذشته توانست کنترل بخش های مهمی از شهر باستانی پالمیرا در سوریه را در اختیار بگیرد. به گفتۀ خبرگزاری سانا، بخش های غربی و شمالی این شهر در استان حمص کاملا در تصرف داعش قرار گرفته و درگیری میان نیروهای نظامی سوری و اعضای این گروه تروریستی در جنوب این شهر ادامه دارد.

شهر باستانی پالمیرا قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و مقامات سوریه نگران تخریب بناهای تاریخی این شهر همانند شهر نینوا در عراق توسط داعش هستند.

همزمان با این پیشروی ها در سوریه، منابع عراقی نیز از تصرف کامل شهر رمادی در استان انبار توسط داعش خبر می دهند. به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، این گروه اسلامی با تصرف شهر رمادی، پرچم های سیاه داعش را بر فراز ساختمان های ادارای در بخش های شمالی و شرقی این شهر نصب کرده و تنها در بخش های غربی این شهر مقاومت هایی از سوی نیروهای ویژه ارتش عراق دیده می شود.

ساکنان شهر رمادی که از هفته ها پیش شاهد تلاش داعش برای تصرف این شهر هستند، از شهر رمادی می گریزند و سعی می کنند خود را به شهرهایی نظیر بغداد برسانند.

یکی از اهالی رمادی که این شهر را ترک کرده است، می گوید :«خشونت، هرج و مرج و وحشت بر خیابان ها حاکم شده و بمب و خمپاره است که بر روی خانه ها ریخته می شود. گزارش هایی هم هست که می گوید خانواده های زیادی را به قتل رسانده اند. زن های زیادی دیده شده اند که در خیابان ها به هر سو می گریخته اند.»

با تصرف شهر رمادی، مرکز استان انبار، این استان به طور کامل در اختیار گروه دولت اسلامی قرار می گیرد. این گروه پیش از این شهرهای موصل در عراق و رقه در سوریه را به تصرف خود در آورده و به این ترتیب، بخش های مهمی از مرزهای غربی این دو کشور را کنترل می کند.

پیشروی های اخیر داعش که منجر به تصرف شهر رمادی و بخش های مهمی از شهر پالمیرا شده است، علیرغم ادامۀ بمباران های ائتلاف بین المللی علیه این گروه به منظور تقویت نیروهای نظامی عراقی صورت می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا پالمیرا در خطر تخریب توسط گروه «دولت اسلامی» است؟

گروه دولت اسلامی کنترل شهر تاریخی پالمیرا را بدست گرفت

جنگ غزه و شتاب حملات گروه‌های‌ تحت حمایت ایران به پایگاه‌های آمریکا؛ پاسخ پنتاگون متناسب بوده است؟