تجمع بزرگ مخالفان دولت در پایتخت مقدونیه

تجمع بزرگ مخالفان دولت در پایتخت مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از بیست هزار نفر از ساکنان اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه روز یکشنبه با تجمع در بلوار بزرگ منتهی به ساختمان اصلی دولت این کشور خواستار استعفای

آگهی

بیش از بیست هزار نفر از ساکنان اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه روز یکشنبه با تجمع در بلوار بزرگ منتهی به ساختمان اصلی دولت این کشور خواستار استعفای نیکولا گرویفسکی نخست وزیرو کلیه اعضای کابینه اش شدند. درخواستی که همواره از سوی نخست وزیر مقدونیه رد شده است. گرویفسکی گفته است هرگز در برابر این فشارها تسلیم نخواهد شد.

معترضان که اغلب آنان را جوانان تشکیل می دادند دولت مقدونیه را به فساد، شنود غیر قانونی مکالمات در سطح گسترده و نیز تجاوز به حریم خصوصی شهروندان متهم کردند.

در این اجتماع اعتراض آمیز انبوهی از پرچم های مقدونیه و بعضا آلبانی به چشم می خورد. اقلیت آلبانی تبار ساکن در مناطقی از مقدونیه در چنین تجمعاتی ضمن همصدایی با دیگران در اعتراض به دولت، در عین حال به رسمیت شناخته شدن هویت و حقوق نادیده گرفته شده خود را نیز مطالبه می کند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات معتقد است: «برای آنکه مقدونیه در مسیر درستی قرار گیرد قطعا باید شاهد تغییر اوضاع باشیم.» فردی دیگر نیز می گوید: «به اینجا آمدم برای اینکه خواهان سقوط دولت و استعفای نیکلا گرویفسکی نخست وزیر و دیگر وزرا هستم. حقایق باید روشن شود.»

برپایی کنسرت موسیقی و چندین برنامه تدارک دیده شده در این اجتماع بزرگ اعتراض آمیز که نخست وزیر مقدونیه آنرا هدایت شده توسط عوامل خارج از کشور می داند، نشان از سازماندهی بسیار گسترده اعتراض های مردمی دارد.

زوران زائیو رهبر جناح چپ مخالف دولت از تظاهرکنندگان خواسته است تا زمان استعفای نخست وزیر در خیابان ها بمانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریشه تاریخی درگیری های مقدونیه

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند