با خاتمۀ آتش بس در یمن، عربستان بمباران را آغاز کرد

با خاتمۀ آتش بس در یمن، عربستان بمباران را آغاز کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با پایان گرفتن آتش بس پنج روزه در یمن، بمباران مواضع حوثی ها در این کشور به رهبری عربستان سعودی از سرگرفته شد. این آتش بس که به منظور کمک

آگهی

همزمان با پایان گرفتن آتش بس پنج روزه در یمن، بمباران مواضع حوثی ها در این کشور به رهبری عربستان سعودی از سرگرفته شد. این آتش بس که به منظور کمک رسانی به مردم یمن و با میانجی گری سازمان های بین المللی برقرار شده بود یکشنبه شب به پایان رسید و ساعاتی بعد از آن، دو نقطه از شهر عدن توسط جنگنده های این ائتلاف بمباران شد.

در این حملات، کاخ ریاست جمهوری و پایگاه نظامی نیروهای ویژه یمن که در تصرف حوثی هاست، بمباران شد.

همزمان در ریاض نیز نشستی با حضور نمایندۀ ویژه سازمان ملل برای حل بحران یمن و عبد منصور هادی، رییس جمهوری یمن برگزار شد. در این نشست، رییس جمهوری یمن که به ریاض گریخته و مقامات عربستان سعودی با درخواست نمایندۀ سازمان ملل برای تمدید آتش بس مخالفت کردند.

رییس جمهوری یمن در این گردهمآیی گفت: «آنها [شبه نظامیان] از این فرصت ها برای آموزش شبه نظامیان، حفر تونل و جنگ با دولت استفاده می کنند. ما برای ساخت آینده کشور برنامه ریزی کرده بودیم اما آنها از تمامی امکانات کشوری استفاده کرده اند تا به برنامه های مردم یمن برای دستیابی به رفاه و عدالت حمله کنند.»

شدت گرفتن جنگ داخلی در یمن، تامین نیازهای روزانه را برای مردم در این کشور دشوار کرده است. آتش بس پنج روزه در حالی با توقف بمباران ها ممکن شد که جنگ های زمینی همچنان میان حوثی ها و طرفداران دولت یمن ادامه داشت. به گفتۀ نمایندۀ سازمان ملل برای یمن، این درگیری ها روند توزیع کمک های ارسال شده در این کشور را مختل کرده است.

به گفتۀ سازمان های مدافع حقوق بشر، وضعیت در یمن بحرانی است و سازمان ملل آن را فاجعه بار توصیف می کند.

بنا بر اعلام سازمان ملل، بحران یمن از ابتدای آغاز حملات ائتلاف کشورهای منطقه علیه حوثی ها در این کشور تاکنون ۱۶۰۰ کشته برجای گذاشته که بیش از نیمی از آنها غیرنظامی بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحولات اخیر یمن از نگاه کارشناسان یورونیوز

جنگ داخلی، یمن را به زمینه ای مساعد برای حضور داعش تبدیل می کند

یمن؛ میدان جدید جنگ سرد بین ایران و عربستان؟