شناسایی چند مظنون جدید در پرونده اسیدپاشی اصفهان

شناسایی چند مظنون جدید در پرونده اسیدپاشی اصفهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس پلیس آگاهی ایران از شناسایی چند مظنون جدید در جریان پرونده اسید پاشی اصفهان خبر داد.

سردار محمد رضا مقیمی با اعلام این خبر افزود که شناسایی و رصد مجرمان این پرونده ادامه دارد و وی شخصا تحقیق و رسیدگی به این پرونده را در دست گرفته است.
به گفته مقیمی، یکی از مظنونان دستگیر شده که متهم اصلی بشمار نمی رود، یک مجرم سریالی در اصفهان بوده که نسبت به سرقت منازل و به آتش کشیدن آنها اقدام می کرده است.
به گفته سردار مقیمی احتمال دستگیری متهم اصلی پرونده اسید پاشی اصفهان وجود دارد.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره پیگیری پرونده

اظهارات رئیس پلیس آگاهی ایران ۷ ماه پس از وقوع اسید پاشی های زنجیره‌ای در اصفهان مطرح می شود. طی ماههای گذشته اظهارات ضد و نقیضی از سوی مقام‌های ایران در ارتباط با این پرونده مطرح شده است.
آقای مقیمی پیشتر نیز از جمع آوری اطلاعات در رابطه با پرونده اسید پاشی اصفهان خبر داده و گفته بود، «به نکات خوبی رسیده ایم.»

مرتضی میرباقری، رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت کشور نیز چندی پیش در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایرنا از “دستگیری ۳ تا ۴ نفر” در رابطه با این پرونده خبر داده بود.
حسن رحیمی، دادستان اصفهان نیز اسفند ماه سال ۹۳ با بیان این که جلسات و پیگیری سرنخ‌ها درباره اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان همچنان ادامه دارد، ابراز اطمینان کرده بود که قطعا به نتیجه می رسیم.
وی در عین حال درباره احتمال فرار متهمان این پرونده گفته بود که این می تواند یک گمانه باشد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، آبان ۹۳ از وجود «فیلم هایی» در ارتباط با اسیدپاشی‌های اصفهان خبر داده بود اما بعدها هیچ گزارشی در ارتباط با فیلم‌های به دست آمده توسط دوربین‌های مدار بسته مطرح نشد.

قربانیانی که به زندگی عادی باز نمی گردند

مهرماه سال ۱۳۹۳ اخباری مبنی بر ۴ مورد اسیدپاشی در اصفهان مطرح شد.
به نقل از قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان گزارش شده بود که دو مرد موتورسوار عامل این حمله‌ها بوده اند. این اقدام واکنش مردم و تجمع هایی را در تهران و اصفهان در پی داشت که با برخورد مقام‌های امنیتی مواجه شد. استانداران تهران و اصفهان هرگونه تجمعی را برهم زننده آرامش جامعه و غیرقانونی اعلام کردند.
سهیلا جورکش، ندا و سارا، سه زن ساکن اصفهان جزو چهار نفری هستند که در مهر ماه مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند.

روند درمان قربانیان اسیدپاشی طولانی و پرهزینه است و به گفته پزشکان ممکن است تا ۱۰ سال هم طول بکشد.
کلانتر هرمزی، عضو هیئت مدیره “انجمن جراحان پلاستیک ایران” به خبرگزاری ایلنا گفته بود، برخی از این زنان ممکن است با دست کم ۶۰جراحی سلامتی خود را بازیابند اگرچه بازیابی سلامتی، مطلقا به معنای بازیابی زیبایی نیست.

درپی درج گزارش هایی مبنی بر ارتباط اسید پاشی‌ها در اصفهان با بدحجابی،هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در گزارشی اعلام کرد که اقدام به اسیدپاشی ناشی از انگیزه شخصی بوده و به هیچ وجه سازمان یافته و در ارتباط با موضوع بی‌حجابی و امر به معروف نبوده است. اما خانواده‌های قربانیان وجود هرگونه انگیزه شخصی و خانوادگی برای این حمله‌ها را به شدت تکذیب کرده اند.

احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی ایران نیز آبان ماه سال گذشته گفته بود، از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۸ مورد اسیدپاشی صورت گرفته که اغلب عاملان آن دستگیر شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها