درگیری های خیابانی میان معترضان و پلیس در بروندی ادامه دارد

درگیری های خیابانی میان معترضان و پلیس در بروندی ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درگیری های خیابانی در بوجومبورا، پایتخت بروندی ادامه دارد و گزارش ها از زدوخورد میان هواداران و مخالفان رئیس جمهوری این کشور خبر می دهند. این تظاهرات

آگهی

درگیری های خیابانی در بوجومبورا، پایتخت بروندی ادامه دارد و گزارش ها از زدوخورد میان هواداران و مخالفان رئیس جمهوری این کشور خبر می دهند.

این تظاهرات از زمان کودتای نافرجام علیه پی یر انکورونزیرا، رئیس جمهوری این کشور آغاز و موجب ناآرامی در سراسر کشور شده است. این درگیری ها نگرانی کشورهای همسایه را نیز برانگیخته است.

رئیس جمهوری بروندی در نخستین نطق خود پس از این کودتای نافرجام، با حضور در انظار عمومی و با اشاره به ناآرامی ها، نسبت به تهدید رو به گسترش گروه تروریستی الشباب در این کشور هشدار داد.

مخالفان رئیس جمهوری این کشور می گویند این اظهارات به منظور سرپوش گذاشتن بر بحران سیاسی موجود در کشور است. یکی از معترضان می گوید: «مدت مدیدی آنها خطر الشباب را به ما تکرار کرده اند و اینگونه ما را به بازی گرفته اند. حتی این کودتا هم یک شوخی بود. آنها با ما بازی می کنند و حالا واقعیت او را دیده ایم و به او اجازۀ ادامه کارهایش را نخواهیم داد. تا زمانی که او بپذیرد از این انتخابات کناره گیری کند، به اعتراض های خودمان ادامه می دهیم. حتی اگر آنها بخواهند ما را خفه کنند باز هم به اعتراض ها ادامه می دهیم. اگر ما نباشیم فرزندانمان ادامه خواهد داد و تا آخرین نسل مبارزه خواهیم کرد.»

این اعتراض ها دو هفتۀ پیش و از زمانی آغاز شد که پی یر انکورونزیزا اعلام کرد برای سومین بار قصد شرکت در انتخابات را دارد. در پی این امر، بخشی از نیروهای نظامی بروندی به رهبری تعدادی از ژنرال ها با تسخیر ساختمان های دولتی نظیر فرودگاه بروندی و رادیو و تلویزیون، علیه رئیس جمهوری این کشور کودتا کردند. کودتای مذکور زمانی به وقوع پیوست که رئیس جمهوری بروندی در تانزانیا به سر می برد.

اگرچه دولت بروندی اندکی بعد اعلام کرد این کودتا شکست خورده است اما از آن هنگام مخالفان رییس جمهوری دست به تظاهرات خیابانی زده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

«زلزله سیاسی» چند روز پس از سفر به واشنگتن؛ نخست‌وزیر ایرلند از مقامش کنار رفت