سیاتل آمریکا؛ اعتراض به حفاری شرکت شل در قطب شمال

سیاتل آمریکا؛ اعتراض به حفاری شرکت شل در قطب شمال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها تن از فعالان محیط زیست و ساکنان بندر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن در شمال غربی ایالت متحده آمریکا، روز دوشنبه به عملیات اکتشاف نفت توسط شرکت

آگهی

صدها تن از فعالان محیط زیست و ساکنان بندر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن در شمال غربی ایالت متحده آمریکا، روز دوشنبه به عملیات اکتشاف نفت توسط شرکت رویال داچ شل در قطب شمال اعتراض کردند. شرکت شل قصد دارد دو سکوی نفتی غول پیکر را قبل از ارسال به قطب شمال در این بندر نصب کند.

این دومین تظاهرات معترضان در کمتر از یک هفته گذشته است. یکی از معترضان می گوید: «ما می خواهیم این پیام را به شرکت شل بفرستیم که موافق نیستیم، سیاتل و کسانی که اینجا زندگی می کنند نمی خواهند آنها تاسیساتشان را اینجا نصب کنند. ما مخالف حفاری در قطب شمال هستیم. ما خواهان حرکت بسمت اقتصادی مبتنی بر انرژی های پایدار هستیم نه بر اساس سوخت های فسیلی.»

معترضان روز شنبه گذشته نیز سوار بر قایق های کوچک در این بندر دست به اعتراض زدند. برنامه شرکت شل برای اکتشاف نفت در سواحل شمال غربی آلاسکا، به تایید دولت باراک اوباما رسیده است. با این حال، فعالان محیط زیست از خطر نشت نفت در آبهای قطب شمال و اثرات زیست محیطی این اقدام بر گرم شدن کره زمین نگرانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه هلند در پرونده‌ای ۱۳ ساله شل را به جبران خسارت کشاورزان نیجریه‌ای محکوم کرد

یهودیان مخالف حملات اسرائیل به غزه در کنگره آمریکا: به نام ما جنگ نکنید

رای بی‌سابقه دادگاه در آمریکا؛ شکایت کنشگران جوان علیه تخریب محیط‌زیست به نتیجه رسید