برندگان مرحلۀ اول نیمه نهایی یوروویژن مشخص شدند

برندگان مرحلۀ اول نیمه نهایی یوروویژن مشخص شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولین مرحله از شصتمین مسابقات موسیقی یوروویژن روز سه شنبه در وین برگزار شد. در این مرحله، ۱۰ کشور از جمله روسیه، رومانی، بلژیک و یونان موفق شدند به

آگهی

اولین مرحله از شصتمین مسابقات موسیقی یوروویژن روز سه شنبه در وین برگزار شد. در این مرحله، ۱۰ کشور از جمله روسیه، رومانی، بلژیک و یونان موفق شدند به دور دوم نیمه نهایی راه یابند.

پولینا گاگارینا، خوانندۀ روسی با اجرای ترانۀ «یک میلیون صدا» به مرحلۀ دوم رقابت ها راه یافت. ولتاژ، خوانندۀ رومانیایی نیز ترانه ای به نام آغاز دوباره را اجرا کرد که با استقبال تماشاگران و داوران روبرو شد. لوئیک نوتت، نمایندۀ بلژیک نیز با ترانۀ «ریتم درونی» این کشور را به مرحلۀ دوم نیمه نهایی فرستاد.

شانزده کشور در مرحلۀ نخست این مسابقات به رقابت پرداختند. گروه موسیقی راک فنلاند علیرغم توجه بسیاری که به خود جلب کرده بود، نتوانست از این مرحله بگذرد. اعضای این گروه چهار نفره همگی دچار ناتوانی ذهنی و سندروم داون هستند.

مرحلۀ دوم نیمۀ نهایی مسابقات یوروویژن روز بیست و یکم برگزار خواهد شد که در جریان آن نیز، ۱۰ کشور از میان شانزده کشور برگزیده می شوند.

فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا به دلیل تامین کننده های اصلی بودجۀ این مسابقات، به طور خودکار به مرحلۀ نهایی راه یافته اند. اتریش به دلیل کسب مقام اول این مسابقات در سال گذشته مستقیما به فینال راه یافته است.

استرالیا به عنوان کشور مهمان در این مسابقات حضور دارد و به همین دلیل در دو مرحلۀ نیمه نهایی شرکت نمی کند. اکراین نیز به دلیل وجود بحران سیاسی و نظامی در این کشور، از حضور در مسابقات یوروویژن امسال کناره گیری کرده است.

مرحله نهایی مسابقات یوروویژن روز بیست و سوم ماه مه برگزار می شود که طی آن، ۲۷ کشور راه یافته به این مرحله برای پیروزی با هم رقابت خواهند کرد.

کشورهای پیروز، با مجموع آرای تماشاگران و هیات داوران برگزیده می شوند. بودجۀ مسابقات امسال یوروویژن ۳۴ میلیون یورو تعیین شده که بخش قابل توجهی از آن توسط رادیو تلویزیون اتحادیۀ اروپا تامین می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«ارکستر سبزیجات» در وین؛ اجرای موسیقی با سازهایی که هویج و بادمجان هستند

گروسی: تهران باید برای ذرات اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده توضیحات فنی ارائه کند

پخش صدای هیتلر از بلندگوی یک قطار در اتریش؛ دو مظنون شناسایی شدند