زندان طرابلس، مکانی نابسامان برای نگهداری مهاجران بازداشت شده

زندان طرابلس، مکانی نابسامان برای نگهداری مهاجران بازداشت شده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارشهای رسیده از طرابلس نشان می دهد که از یک زندان فاقد امکانات بعنوان محل نگهداری حدودا ۴۷۰ مهاجر بازداشت شده استفاده می شود. با ورود به زندان این

آگهی

گزارشهای رسیده از طرابلس نشان می دهد که از یک زندان فاقد امکانات بعنوان محل نگهداری حدودا ۴۷۰ مهاجر بازداشت شده استفاده می شود.

با ورود به زندان این شهر می توان مهاجرانی از کشورهای اریتره و سومالی را دید که در بدترین وضعیت هستند. بوی تعفن، فضولات انسانی و بیماری های بومی همه جای این مکان را فراگرفته است.

یک مهاجر بازداشت شده اریتره ای می گوید: «رفتاری بدتر از این امکان ندارد. اینجا نه تخت داریم نه ملحفه. کتکمان می زنند. دشنام می دهند و توهین می کنند. با ما مانند یک الاغ رفتار می کنند. اینجا از انساندوستی هیچ خبری نیست».

بسیاری از کسانی که می خواهند از اریتره و سومالی خود را به اروپا برسانند، از سواحل شرقی لیبی گذر می کنند. پلیس لیبی تاکنون درگیری های بسیاری با آنها داشته و واژگونی قایقها در این منطقه، سبب مرگ مهاجران بسیاری شده است.

فرمانده نظامی ساحل این بخش، از کشف مداوم اجساد در این منطقه خبر می دهد. در ماه اکتبر گذشته، تنها در یک شب ۱۹۰ تن در واژگونی یک قایق جان سپرده و همگی در یک گور دستجمعی به خاک سپرده شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

گزارش عفو بین الملل از شرایط پناهجویان در لیبی

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه