طرح جداسازی اتوبوسهای فلسطینیان از اسرائیلیها دوام نیاورد

طرح جداسازی اتوبوسهای فلسطینیان از اسرائیلیها دوام نیاورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با ورود فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کناره باختری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فلسطین، مقررات جداسازی اتوبوس های فلسطینیان و اسرائیلی ها را لغو کرد.

آگهی

تنها ساعاتی پس از اجرای مقررات تازه استفاده از اتوبوس میان اسرائیل و کرانه باختری، این دستورالعمل توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به حالت تعلیق درآمد.

مقررات تازه، اتوبوس های فلسطینیان و اسرائیلی ها را از یکدیگر جدا می کرد. همچنین فلسطینیان را مجبور می کرد تا از همان گذرگاهی که وارد اسرائیل شده اند، خارج شوند.

خالد شیخ، یک کارگر فلسطینی، می گوید: «من خبر را شنیدم، منتظر نبودم به این زودی اجرا شود، اثراتش البته به طور ویژه به ما وارد می شود. پدرم می گفت این مقررات باعث ایجاد ترافیک سنگین در راه برگشت از سر کار خواهد شد.»

این مقررات بحث برانگیز درست در روزی به حالت تعلیق درآمد که قرار است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کرانه باختری حاضر شود.

امیلی شائفر، از گروه حقوق بشری «ییش دین» گفت: «مطلقا هیچ توجیه امنیتی برای سیاست تبعیض در اتوبوس وجود ندارد، این تنها نتیجه روی کار آمدن نظامیان بر اثر فشار شهرک نشینان است. ما در مورد فلسطینیان صاحب جواز کار صحبت می کنیم که ثابت کرده اند تهدیدی برای امنیت اسرائیل نیستند. این اتفاق در حقیقت گامی دیگر در پیشروی آپارتاید در کرانه باختری است.»

کابینه جدید نتانیاهو گرایشی واضح به احزاب راستی دارد. دست کم سه وزیر این کابینه از حزب مذهبی و راست افراطی «خانه یهودی» آمده اند.

مقررات تازه، به فرمان موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل از حزب لیکود، و در پی درخواست شهرک نشینان اسرائیلی وضع شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه؛ نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی را به آمریکا لغو کرد