نجات نهصد مهاجر غیرقانونی از آبهای خروشان ایتالیا

نجات نهصد مهاجر غیرقانونی از آبهای خروشان ایتالیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرچه بدی آب و هوا در روز پنج شنبه مانع از رسیدن مهاجران به بنادر ایتالیا شد اما تنها در روز چهارشنبه نهصد مهاجر غیرقانونی وارد خاک این کشور شدند

آگهی

گرچه بدی آب و هوا در روز پنج شنبه مانع از رسیدن مهاجران به بنادر ایتالیا شد اما تنها در روز چهارشنبه نهصد مهاجر غیرقانونی وارد خاک این کشور شدند.

بخشی از آنها توسط یک کشتی نیروی دریایی ایتالیا از آب نجات داده شدند. در این کشتی ۲۹۰ مهاجر حضور داشتند که در میان آنها ۷۷ زن و ۳۵ کودک نیز حضور داشتند. یکی از مهاجران نیز جان باخته بود.

فرانچسکو کوروناس، ناخدای کشتی درباره مهاجر درگذشته می گوید: «ما او را تقریبا نیمه جان در قایق یافتیم به همین دلیل اساسا کار زیادی نمی توانستیم برای او انجام دهیم. سعی کردیم تا او را به هوش آوریم اما تلاشمان بی نتیجه بود.»

روند رو به رشد ورود مهاجران غیرقانونی به آبهای اروپا همچنان ادامه دارد و با وجود مرگ و میر بالای آنها در امواج خروشان دریا همچنان بر شمار افرادی که از جنگ و خشونتهای کشورشان می گریزند افزوده می شود.

در هفته های اخیر بیش از ۱۰ هزار نفر از آبهای دریا نجات داده شدند و سازمان بین المللی مهاجرت تخمین می زند که تنها طی سال جاری ۱۸۲۰ مهاجر جانشان را در دریا از دست داده باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

واکنش های مختلف به فاجعه انسانی در دریای مدیترانه

سیاستهای اتحادیه اروپا برای مواجهه با ورود مهاجران غیر قانونی