نجات جان بخشی از مهاجران میانماری و بنگلادشی گرفتار در دریا

نجات جان بخشی از مهاجران میانماری و بنگلادشی گرفتار در دریا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بخشی از مهاجران می انماری و بنگلادشی که در میان دریا گرفتار شده بودند، سرانجام به خشکی رسیدند. اندونزی اولین کشوری بود که موقتا از آن ها پذیرایی کرد

آگهی

بخشی از مهاجران می انماری و بنگلادشی که در میان دریا گرفتار شده بودند، سرانجام به خشکی رسیدند. اندونزی اولین کشوری بود که موقتا از آن ها پذیرایی کرد. تا پیش از این دولت اندونزی قصد نجات این مهاجران را نداشت اما تحت فشار جامعه جهانی و پس از انتشار تصاویر فاجعه بار مهاجران در دریا، اندونزی و مالزی پذیرفتند تا این مهاجران را نجات دهند.

یکی از مهاجران می گوید: «دیگر قایقمان بنزین نداشت، بالگردی آمد و برایمان در دریا کیشه های برنج انداخت. نهایتا یک کشتی تایلندی بود که ما را نجات داد و به ساحل رساند.»

تایلند، مالزی و اندونزی پذیرای بیش از ۳۰۰۰ مهاجر می انماری و بنگلادشی شده اند که اکثریت آن ها را مسلمانان روهینگیای می انمار تشکیل می دهند. مسلمانانی که اقلیت مذهبی در می انمار بودایی هستند و مورد شدید ترین تبعیضهای انسانی و کشتار جمعی قرار می گیرند.

سه کشور تایلند و مالزی و اندونزی فشار زیادی به مقاماتی می انماری آورده اند تا به هر ترتیب از کشتار و شکنجه اقلیت روهینگیا دست بردارند. شکنجه مسلمانان می انمار سالهاست که ادامه دارد اما در ماههای اخیر شدید تر شده است و بسیاری از این مسلمانان را وادار به مهاجرت های ناگزیر کرده است. دولت می انمار اعلام کرده است که بزودی نشستی برای بحث و گفتگو و یافتن راه حل در این باره در بانکوک تایلند برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع اندونزی با کارنامه نقض حقوق بشر مدعی پیروزی در انتخابات شد

انتخابات در بزرگترین دموکراسی مسلمان جهان؛ چه‌کسی میراث‌دار اوبامای آسیا در اندونزی می‌شود؟

تولد نادر توله کرگدن سوماترایی در اندونزی امید به حفظ این گونه درحال انقراض را افزایش داد