تلاش کرملین برای بازگرداندن دو سرباز روس بازداشت شده در اوکراین

تلاش کرملین برای بازگرداندن دو سرباز روس بازداشت شده در اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کرملین می گوید، اقداماتی جدی برای بازگرداندن دو سرباز روس دستگیر شده در شرق اوکراین انجام خواهد داد. این دو نیروی نظامی روسیه که در حال حاضر به دلیل

آگهی

کرملین می گوید، اقداماتی جدی برای بازگرداندن دو سرباز روس دستگیر شده در شرق اوکراین انجام خواهد داد.

این دو نیروی نظامی روسیه که در حال حاضر به دلیل جراحت در بیمارستانی در کی یف بستری هستند، به تروریسم متهم شده و به طور رسمی قرار است تا ۱۹ جولای در زندان بمانند. در صورت تائید این اتهام هر یک از این افراد می توانند با ۱۵ سال زندان مواجه شوند.

سازمان همکاری و امنیت اروپا پس از دیدار با این دو سرباز به نقل از آنها گفته بود که آنها پیشتر نیز از طرف روسیه برای انجام ماموریت هایی به اوکراین رفته بودند.

میشل بوکیوروکیو، مامور ویژه این سازمان برای نظارت در اوکراین می گوید: «هر دوی این افراد ادعا می کنند که از اعضای نیروی مسلح فدراسیون روسیه بوده اند و برای انجام ماموریت اعزام شده اند و پیشتر نیز در اوکراین بوده اند.»

سازمان عفو بین الملل نیز در گزارشی هر دو طرف درگیر در اوکراین را به جنایت جنگی محکوم کرد.

دنیس کریوشیو، معاون این سازمان در اروپا و آسیا گفت: «شکنجه و اقدامات شدیدی اغلب از سوی دوطرف درگیر انجام می گیرد. روش ها بسیار متفاوت است، افراد مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، زندانی ها از سر و یا دست آویزان می شوند. حتی گاهی برای مدتی طولانی به همین شکل رها می شوند. گاهی نیز آنها را از سقف آویزان می کنند و از شوک الکتریکی استفاده می شود.»

با وجود توافق آتش بس، درگیری میان جدایی طلبان هوادار روسیه و نیروهای ارتش اوکراین ادامه دارد.

گزارش ها از مرگ سه نیروی ارتش و مجروح شدن ۱۲ تن طی روزهای گذشته در شرق اوکراین حکایت دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها