طرح پیشنهادی بریتانیا برای اتحادیه اروپا در نشست ریگا

طرح پیشنهادی بریتانیا برای اتحادیه اروپا در نشست ریگا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در نشست ریگا ضمن دفاع از طرح پیشنهادی خود اطمینان داد که اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح به توافق خواهد رسید، اگرچه

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در نشست ریگا ضمن دفاع از طرح پیشنهادی خود اطمینان داد که اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح به توافق خواهد رسید، اگرچه چندان آسان نخواهد بود.

او که در نشست سران اتحادیه اروپا در شهر ریگا، پایتخت لتونی سخن می گفت، تصریح کرد: «بریتانیا هم با این موضوع که اتحادیه برای همیشه بسته بماند موافق نیست. این واقعا همان چیزی نیست که پذیرفتیم و امضاء کردیم. من از وضعیت و امنیت بازار مالی اتحادیه اروپا رضایت ندارم آن هم زمانی که کشورهای حوزه یورو به سمت ادغام و همراهی بیشتر با یکدیگر در حرکت هستند. همچنین از وضعیت مهاجران و مقیاس مهاجرت با میزان رفاه نیز رضایت ندارم و این هم موضوعی است که باید درست شود.»

نخست وزیر بریتانیا قرار است، طرح پیشنهادی خود را در جلسه نخست پارلمان اروپا که هفته آینده برگزار می شود، مطرح کند.

آقای کامرون خواستار تغییر در سیاست های مهاجرتی بریتانیا است اما تا زمانی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، اعمال محدودیت در سیاست های مهاجرتی امکان پذیر نخواهد بود.

نخست وزیر بریتانیا در انتخابات اخیر کشورش وعده داد که همه پرسی درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

قانون محدود کننده آزادی رسانه‌ها در گرجستان؛ زد و خورد و دعوای دو نماینده در پارلمان خبرساز شد

پهپادهای ایرانی چگونه مسیر انتقال نفت به اروپا را تهدید می‌کنند؟